Teletubbies

Max brukar ju ofta vilja gå upp rätt tidigt på morgonen men ibland kan man lura kvar honom i sängen och mysa lite framför tv:n. Kl 7 på morgnarna är det ju Teletubbies som väl har blivit hans första favoritbarnprogram. Ett ganska värdelöst barnprogram tycker pappa som längtar tills han vill se filmer som Lejonkungen, Ice Age och liknande istället. Hur som är det skönt att ha något sånt där program som han gillar att ta till vissa stunder när man vill få duracell-Max lite lugn och mysa i tv-soffan en stund. Så därför har jag nu ställt in digitalboxen så den ska spela in allt med Teletubbies som sänds framöver.

Nu ska jag inte göra min son till tv-galning redan men någon av alla er andra småbarnsföräldrar kanske har nåt tips på andra barnprogram som små små barn gillar?


Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Så där liten är ju Teletubbies klockrent. Dom fångar upp små barnskratt, solar, och håller på med en sak överjävligt länge samtidigt som det är färgglatt. Sorry, men det är bara stå ut.



Andra program och dom slutar titta pronto. Det är iaf mina erfarenheter. Min två åring gillar inte TV alls och har aldrig gjort fastän det varit Fem myror, Nemo eller Pippi på TVn som dom andra kollat på. En gång va vi hos skäggrannen och det va Teletubbies. Hon satt blickstilla i en kvart...



PS: Jag kan röstalike Dipsy & Tinky Winky...

2008-08-26 @ 21:35:49
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: pangis

Teletubbies är framtaget speciellt för barn mellan 0-3 år.. Tack o lov för TV.. för man behvöer pausa ibland. säg den förälder som inte använt TV´n som barnvakt en stund. Det gör jag än:-)

2008-08-27 @ 08:29:20
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Jerpa

Det är tur att det roar dem. Mina brorsdöttrar var också förtjusta i dem och hade diverse färgade dockor som sina favvoleksaker.

Själv tycker jag då det är ett helt urfjantigt program. Vad tittade vi på som små? Jag kommer bara ihåg björnes magasin och efter ett tag 5 myror samt hon med näsan och ugglan på taket. Syster yster och .. ja de kommer man också ihåg. Det var väl nåt man kunde bara sitta o titta på. Inte tänka.

2008-08-27 @ 11:59:15
URL: http://jerpa.se
Postat av: Mattias

Frippo/

Själv kom jag på mig själv att nynna på TvinkyWinky-sången i duschen igår :)



Pangis/

Ja det är ju ljuvligt när man bara kan få en vaken bebis att sitta helt still och ta det lugnt några minuter



Jerpa/

Minns inte så jättemycket från när jag var liten men Hedvig med näsan och Ugglan på taket minns jag förstås eftersom jag var livrädd för ugglan (Bert-Åke Vargh va?) Fem myror...Drutten och Gena och Televinken minns jag också... :)

2008-08-27 @ 14:20:24
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Frippo

OSLAGBART. Haha, det skulle någon ha spelat in...

2008-08-29 @ 20:23:27
URL: http://frippo75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0