Första medaljen

Då kom alltså Sveriges första medalj och i damcykel av alla sporter. Det var förstås roligt för Emma Johansson att vinna och visst tyckte jag själva upploppet var spännande men jag kände inte direkt någon enorm glädje här hemma i tv-soffan. Detta OS känns alltjämt förbluffande ointressant även om jag nu har börjat kika lite mer.

Innan Friidrotten börjar så känns Simningen som den stora sevärda idrotten i mina ögon. Jag gillar Lindeborg/Chrunak som kommentatorer och det är ju mäktigt att se Michael Phelps rekordjakt. Han måste haft två delfiner som föräldrar den killen och måste ju tillhöra en av de största idrottsmännen alla kategorier just nu.

Kikade på OS-studion igår med Andre Pops som alltid sköter sändingarna proffsigt. Efter det såg jag Olssons hörna eller vad nu programmet heter. Ett program med Annika Lanz som gäst blir alltid lite flamsigt, ironiskt i överkant men också roligt stundtals.

Rickard Olsson och sidekicken Eric Hörstadius var lite brydda över hur de skulle orka se alla sändningar på nätterna och ville att vi tittare skulle maila in tips till dem! Här är mina tre alternativ hur ni ska göra!

1. Fortsätt sitta vaken mellan kl 03 - 16 trots att ni bara vill se vissa idrotter.
2. Strunt i att titta trots att det är ert jobb och tyck till om allt alla fall. (Anders Timell)
3. Be SVT köpa er en digitalbox som kan spela in. Välkommen till år 2008!

Kommentarer >>
Postat av: Fru P

Anders Timell e kungen.

2008-08-11 @ 14:59:36
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Pangis

Jag gillar Olssons hörna, det tar udden av allt på något sätt. Men igår var det lite väl flamsigt. Hörstadius imponerar med roliga fakta från förr, påläst rackare osm påminner mig mycket om min gode vän Coach:-)

2008-08-11 @ 18:44:59
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Johan

Konstig känsla att man inte bryr sig om OS. Jag kom på mig själv att jag inte hade en aning om vilka som ska tävla idag. Kallur o Holm är de enda man riktigt bryr sig om. Veird!



Saxat ur gästboken på Vetgirig (du vet, den sajten där du loggar in var tredje vecka numera..) :-(



"08-11 16:27 bojola: Boka in mig den 25 oktober. Hoppas perssons grabbar har blivit bättre än sist - då pissade vi på dem =)"

2008-08-12 @ 08:44:16
Postat av: Mattias

Fru P/

Timell är så störd så han är rolig som fan ibland men när det gäller sport så tycker han mest en djävla massa utan att ha det minsta koll.



Pangis/

Ja Hörstadius tycker jag också är bra även om jag nu bara sett ett avsnitt av Olssons hörna. Det namnet borde jag kanske haft på min blogg för övrigt :)



Johan/

Vi har ju ingen frågesport nu och det haglar inte direkt in gästboksinlägg där eftersom många av våra vänner har skrivfobi på nätet. Ska logga in lite oftare på Vetgirig och bidra lite enbart för din skull i så fall! ;)

2008-08-12 @ 09:18:33
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Frippo

Håller med, Timell är kungen. Och det är skitkul när Timell tycker en massa så kliver Alsing in på mix och rättar honom lite snyggt... haha, humor.

2008-08-12 @ 16:40:31
URL: http://frippo75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0