Mordet på Engla

Måste ändå skriva något om stackars 10-åriga Engla vars kropp de nu hittat här någonstans i Gästrikland efter att 42-åringen har erkänt mordet. Han erkände också det där Pernilla-mordet i Falun som skedde år 2000, samt ett våldtäktsförsök här i Sandviken 2006. Förutom detta har han ju flera domar mot sig sen tidigare för misshandel, försök till våldtäkt och sexövergrepp på minderårig. Med tanke på det så önskar man ju att det skulle ha räckt för en tvångskastrering och sluten vård men så fungerar det inte i Sverige idag. Det känns också fördjävligt att en Torsåkersbo tipsade polisen om honom i samband med Pernilla-mordet år 2000 men att detta icke följdes upp. Hade polisen kollat dna på honom som de gjorde på ca 900 andra personer i den utredningen hade Engla kunnat få cykla de där sista 300 meterna hem till sin mamma.

Nu när man sett fler foton på honom tycker jag att ansiktet känns bekant så jag kanske har sett honom i Storvik någon gång där han tydligen hängt ofta. Efter mordet åkte han tydligen just till Pizzeria Granliden i Storvik av alla ställen och åt pizza helt oberört den sjuke djäveln. Enligt vissa bekanta så kände många i Torsåker till hans skumma sätt mot tjejer och hade dessutom varnat sina barn för honom.

Nu finns inte 10-åriga Engla längre i livet och angående 42-åringen så känner man mest bara primitiva känslor. Just nu skiter jag fullständigt i om han haft en jobbig barndom, är psykiskt sjuk eller nåt annat utan bara önskar att han ska få brinna i helvetet!

Lars Lindström skriver läsvärt som vanligt >>

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Det finns inte ord... satans jävla äckel..var min första tanke igår. Satans jävla äckel. säger som du låt han brinna långsamt och länge!

2008-04-14 @ 10:24:29
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: persson

det blir ju så jäkla äckligt
när han dels bor i torsåker och sen varit mycket i storvik tänk att han kanske åkt omkring där också med bilen och letat offer .........tycker också jag känner igen utsendet på den där sjuka jäveln

2008-04-14 @ 18:17:20
Postat av: Elina

svar: naturligtvis, och det är ju just det som är min poäng. varför får inte allt annat hemskt lika stor uppmärksamhet då? det jag menar, och vill få fram, med mitt inlägg är att folk gör en stor grej av just det här - trots att det folk blir upprörda över egentligen antagligen inte är att det är engla, utan att det är mord på ett litet barn - MEN SKRIV DÅ DET. skriv inte att det är engla de tycker synd om, skriv att sånt ska inte få hända, och skriv hur vi ska motverka det! DET är min poäng.

2008-04-14 @ 18:28:51
URL: http://trefoil.blogg.se
Postat av: Mattias

Elina/
Har inte riktigt förstått din poäng. Själv blir jag inte särskilt upprörd för att folk visar empati och medkänsla även om det innebär att folk skriver hälsningar via Aftonbladet eller vad fan som helst. Sen låter det på dig och den där andra tjejen som om alla vi som skrivit om Engla INTE skulle bry oss om andra barn som far illa i samhället. Lysande slutsats.

Att media blåser på rejält om detta fall ser jag inte heller som något märkligt då det är en väldigt ovanlig händelse i detta land (tack o lov) Sen vad man skriver om i sin personliga blogg är väl upp till var och en tycker jag.

Nog om det! Hoppas hur som helst att de närmast sörjande får vara ifred för folk/media och får stöttning på rätt sätt av omgivningen.

2008-04-15 @ 08:14:47
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Cilla

Märkligt att inte polisen förstod redan när "han" satt i tingsrätten oberörd över det han gjort. Sådant beteende är typiskt hos psykopater.

2008-04-15 @ 09:13:24
URL: http://www.ijastrong.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0