Rustning

Lovar ingen långvarig bloggcomeback då det har varit djävligt skönt att inte blogga på ett tag men några små inlägg tänkte jag slänga ur mig och sen är väl risken stor att de få läsare jag hade nu förvunnit men så kan det gå. Utomhus är det väldigt fint vinterväder just nu med sol och någon plusgrad och djäklar vad man längtar tills snön/isen smälter bort nu så att våren får komma. Säkerligen kommer det något sista snökaos som sparkar undan benen på vårkänslorna men jag ser sommarljuset långt där borta i tunneln och det känns så djäkla skönt!

Hemma i radhuset är det just nu lite kaos då det rustas för fullt och efter att vi har rensat större delen av övervåningen och flyttat in alla stora byråer, skrivbord, dubbelsäng, tv mm i Max rum medan vår hall och sovrum ska rustas. Lite gör vi själva men idag så har vi målare där som ska bredspackla väggar, måla och tapetsera och det känns djävulskt skönt att få det riktigt gjort även om det förstås kostar lite mer än att göra det själva. På Tor-Fre ska en kompis till mig som har golvfirma lägga in nya golv ock sen ska det fixas med lister mm. spännande att se hur det blir!

Så nu bor vi alla i familjen på nedervåningen denna veckan, jag sover i soffan och Tina och Max tar bäddsoffan i gästrummet. Vi har dessutom rivit och sålt vår stora skjutdörrsgarderob på övervåningen så alla kläder ligger numera i kartonger, byråer och jag längtar tills rusten är klar och vi har köpt nya garderober när vi fått lite ordning igen. Efter rusten på övervåningen så ska vi även rusta köket, vardagsrummet så det blir verkligen full fart men ska bli så skönt sen i vår/sommar och inte ägna så mycket tid åt sånt här utan kunna göra roligare saker istället.

Kommentarer >>
Postat av: Johan

Kul att du skriver, jag läser!!

2011-03-08 @ 13:42:18
Postat av: Linda Andersson

Vad roligt med ett inlägg från dig igen, jag är i alla fall kvar som läsare =).

2011-03-08 @ 14:04:48
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Linda

Skönt är det när det är över ;-)

2011-03-09 @ 14:42:37
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0