Fruktansvärd olycka

Det sker ju tragiska händelser varje sekund i vår värld och man är ju oftast ganska avtrubbad vad gäller att ta till sig såna händelser men en del händelser berör ju så mycket mera. Igår så avled en 3-årig pojke på ett dagis här i trakten efter att ha klättrat i ett träd och fastnat med hjälmen så att han ströps.

Man behöver förstås inte vara en småbarnsförälder som har barn i samma ålder för att gripas enormt av denna händelse men även om man förstås mest lider med pojken och de anhöriga nåt så enormt så blir det ofrånkomligt att tankarna svävar iväg till "tänk om det vore Max"!!!

Såna tankar känns som ett knivhugg i magen och en sån här händelse påminner ju om hur otroligt skört livet är. Stackars stackars lilla pojken och de anhöriga och jag lider även enormt med personalen på förskolan då jag kan tänka mig att för de som var med om detta så påverkas de för resten av livet.

Livet är underbart på många sätt men också så väldigt orättvist och medan en del går igenom livet helt utan motgångar, problem så råkar andra ut för ofattbart tunga saker pga otur som t ex min bror och även då den här stackars familjen då. Hoppas de inblandade få bra stöttning framöver.

Arbetarbladets artikel om olyckan >>

Kommentarer >>
Postat av: Johan

Ja, usch det är så hemskt. Man vill knappt läsa vidare av ångest.

2011-03-10 @ 21:33:34
Postat av: M E R E I

- ah herregud vad hemskt! lider med pojkens familj!

2011-03-12 @ 14:31:35
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: ullisar

Men herregud. Jag sitter här och hyperventilerar. Jag som funderade på att köpa en hjälp utan sånt där grönt spänne... kommer aldrig att ske!

Vilken fasansfull händelse.

2011-03-14 @ 12:14:22
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0