Akutbesök igen

Ett himla ältande från min sida men bra att skriva ned dessa händelser för att kunna minnas när och hur vid framtida läkarbesök också. Efter magkrampsanfallet Fredagen den 11 Mars och magsjukeperioden veckan efter så kände jag mig äntligen helt bra i Tisdags. Jag kunde äta normalt och njöt av lite god kyckling, potatis och sås min eviga favoritmat efter magsjukor av nån anledning.

På kvällen när jag la mig började jag känna de där otäcka smärtorna i magen igen och de stegrades så det blev några vidriga vakentimmar igen innan jag vid kl 3-tiden på natten bestämde mig för att åka Taxi in till akuten i Gävle. Taxiresan in kändes som en evighet då smärtorna gör att jag absolut inte kan sitta still. På akuten fick jag ta lite olika prover o stundtals där inne hade jag såna smärtor i magen så önskade att någon sövde ned mig för gott.

Efter någon timme så fick jag en shot som är liknande den man tar när man gör Gastroskåpi, dvs den bedövar, mun, hals totalt o magen men smärtorna bestod. Sedan efter en stund till fick jag en spruta i skinkan och då tyckte jag det hade lättat lite innan så smärtorna försvann gradvis och till slut helt. Kändes som att vinna en miljon kan jag lova så jag låg där på britsen vid 6-tiden på morgonen o bara njöt en stund innan jag fick åka hem.

Jag pratade förstås mycket med läkaren där inne men hon hade precis som de andra läkarna inga bra svar på vad det kan vara som ger dessa smärtor. Nu har jag ju fått två rejäla krampanfall under två veckor utan att jag druckit alkohol eller så som tidigare varit en misstänkt bidragande orsak. Smärtans centrum sitter vid Solar Plexus och där även magmunnen sitter men jag är lika mycket frågetecken nu som tidigare över vad jag ska göra för att undvika få skiten i framtiden igen.

Jag har ju gjort gastroskåpi, rektoskåpi, röntgat gallan, röntgat magen, gjort födoämnesallergitest och en massa annat. Svårt då när ingenting har hittats och jag önskar ju att det fanns någon läkare som är expert inom området som jag kunde få träffa.  Kanske läge för att besöka en bekant som pysslar med alternativmedicin för där skulle jag alla fall få någon som är engagerad för att lösa mina problem vilket jag inte direkt känner att de läkare jag besökt inom vanliga sjukvården har varit.

Jobbar nu igen och mår för tillfället alla fall jättebra. Försöker att äta bra skonsam mat för magen så gott det går men det är förstås djävligt svårt när jag inte har en aning om kosten ens påverkar mina problem och om den gör det, vad ska jag undvika??? Sedan känns det svårt att planera in roliga saker framöver vare sig det gäller fester, resor eller annat då jag allt annat än vill vara på "fel" plats ifall magkramperna anfaller igen.

Vi får se vad som sker och ifall jag kommer fram till vart jag ska söka mer hjälp.

Kommentarer >>
Postat av: Anna Linda

Hej hej

Har dom kollat tunntarmen? det kan man bl.a göra med att man sväljer en kamera (kapselendoskopi), eller magnetröntgen?



Anna Linda

2011-03-25 @ 20:09:27
Postat av: Mattias

Hej Anna-Linda! Har gjort gastroskåpi med kamera men då kollar man kanske inte tunntarmen men jag gjorde även nån slags magnetröntgen där tarmarna kollades har jag för mig o inget som var fel som syntes. Få se om jag träffar nån ny läkare sen o vad de föreslår.



Hoppas allt är bra med er där hemmma o att Mias fått vara lite frisk på slutet.

2011-03-25 @ 22:09:01
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0