Om OS i Viasat

I veckan har det ju varit en stor snackis när MTG (VIASAT) köpt rättigheterna för att sända de olympiska spelen från år 2014. Självklart tycker jag också att det finns stora nackdelar med detta men kanske inte känner mig lika rasande som många andra. De stora nackdelarna är ju förstås reklamen som kommer dyka upp alldeles för ofta och sen har man svårt att t ex se ett OS i Friidrott eller Längdskidor utan att det är med SVT-gänget. Jacob Hård kan aldrig ersättas liksom Andre Pops med flera!

Det är ju tyvärr bara att acceptera att pengarna styr och de stora pengarna finns hos MTG som ju även har förlängt rättigheterna till Champions League några år framöver . Man får ju hoppas att Viasat kan förvalta OS-rättigheterna väl och rekryterar ännu mer bra sportjournalister inom de idrotter de inte täcker samt att de visar fingertoppskänsla på när de ska lägga reklamen och inte. I idrottsgrenar som Ishockey, fotboll är jag ju inte så orolig men de där klassiska grenarna som Längdskidor känns ju på förhand mer osäkert hur de ska klara av. 2014 vet vi hur resultatet blir!!!



Kommentarer >>
Postat av: Viasat Support

Hej mitt namn är Anna Hedenström och jag jobbar på Viasat Support. Just nu vet vi inte så mycket om hur det kommer se ut med reklamen under OS. Här neden följer lite information om det vi vet om OS sändningarna i dagsläget.

Över 90 procent av befolkningen har tillgång till våra största kanaler i dagsläget. Om man inte har det finns Viaplay som är vår Online-tjänst med streamad sport, TV och film. Viaplay kan du se via din uppkopplade dator, en smart phone (Iphone/Android), internetuppkopplade TV-apparater eller läsplatta. Vi kommer att ha möjlighet att visa mer OS än någonsin tidigare. Hoppas denna information kommer till nytta för dig.

Mvh

Anna Hedenström

Viasat Support

2011-06-23 @ 15:04:43
Postat av: ullrika

Jomenvisst. Det stör mig. Jag blir galen på reklam, oavsett vad Anna Hedenström skriver här ovanför kommer det ösa på med reklam. Under, mellan och i varteviga lopp eller tävling. Blä. Men. Som sagt. Mammon styr. På ett vis tur att SVT inte lät sig fångas med i vansinnet. Jeez så mycket pengar det handlar om!?

2011-06-26 @ 23:44:46
URL: http://ullrika.se
Postat av: Hampus

Spelar ingen roll hur bra ni gör det, ni kommer aldrig att få ens i närheten av så många tittare som det varit i SVT. Skitkommentatorer och skitreklam hela jävla tiden. Jag kommer, liksom många andra, att bojkotta all sport på viasat i framtiden

2012-01-09 @ 00:20:52
Postat av: Hampus

Fattar ni inte att ni förstör sporten? allt ni tänker på är pengar. Ni borde fan skämmas!

2012-01-09 @ 00:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0