Mot midsommar

Snart dags för midsommar igen och det absolut säkraste tecknet på detta är ju att vädret är ostadigt. Jag kan inte minnas när det var kalasväder inför och på midsommar senast, kanske den fantastiska sommaren -94 eller nåt. Trist att det alltid är så men inte mycket att göra åt. Bara hoppas att det alla fall blir uppehåll och inte ösregn hela helgen även om de senaste väderprognoserna pekar på riktigt dåligt väder, förhoppningsvis har de fel som vanligt!

Något som också är trist är att Max inte blir av med febern som han fick i Lördags kväll. Idag har det varit lite bättre och vi trodde att den var borta men så fick han feber igen. Tina har vart hemma med honom några dagar nu men idag ska jag vabba och så håller vi tummarna för att han snart blir frisk så att vi kan ha en rolig midsommar.

Det här med dålig sömn är ju ett evigt dilemma i mitt liv och imorse klev jag upp kl 04:19 och Max som ärvt pappas sömnegenskaper ville gå upp klockan 5. Max stackaren är ju rastlös efter att ha varit sjuk sedan i Lördags kväll och vill varken kolla tv, spela dator eller nåt sånt så nu blir det att ta fram lite fantasi och försöka med sällskapsspel, ritblock, legobyggning mm.

Imorgon är det tänkt att vi ska hem till Nisse och Susanne i Årsunda på em och kvällen. Det vore jättekul att kunna partaja lite hos dem men vi får se hur det blir nu då, känns ju som om risken är stor nu att Max inte blir feberfri och vi får ta en hemmakväll istället. Sedan är det ju midsommardagen då jag ofta brukar vara med kompisar ute i parken i G-Hammarby men det beror lite på väder och vilka polare som ska dit ifall jag ska partaja då.

Nu ropar Maxen att han vill gå och kissa här. Han har ju inte alls varit så sugen att träna utan blöja vår käre son och eftersom man inte ska pressa dem så har vi inte legat på honom så mycket om det heller. Nu verkar han dock känna sig mogen och kör med kalsonger hela dagarna och det går bra. Sen får vi se hur länge vi behöver blöja på nätterna och så. Max är jättestolt som ni kan se på bilden nedan :)



Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0