Sport i veckan

Lite om sporten som varit i veckan:

Veerpalu dopad
Skidåkaren Andrus Veerpalu har testats positivt för doping och det var alltså därför han inte ställde upp i VM i Oslo nyligen. Ingen som följer längdskidåkning med intresse kan ju vara överraskad över detta och det är trist när man gång på gång får rätt i sina misstankar mot öststatsåkare. Veerpalu har ju tagit både OS och VM-guld och tyvärr så finns det ju säkerligen fler åkare som gjort det dopade men som inte åkt fast. Som vanligt så nekar han förstås och menar att det är enbart hård träning som har gjort att han från att vara medioker under säsonger men alltid toppat formen storartat i de stora mästerskapen.

Champions League
De första kvartsfinalerna spelades i veckan och helt plötsligt så känns tre av matcherna redan avgjorda och nästan den fjärde också då jag har svårt att se att Man United tappar sin ledning efter 1-0 vinsten borta på "Silent Bridge". Tottenham åkte på rejäl stjärnsmäll mot Real Madrid efter att Peter Crouch fått hjärnsläpp och dragit på sig två gula kort på 15 minuter i inledningen av matchen. Galna Inter utan försvarsspel förlorade stort mot Schalke och Barcelona öser på i sedvanlig stil. Upplagt för drömfinal mellan Barcelona-Man United där jag hoppas de förstnämnda spelar ut Sir Alex gäng men det blir inte så lätt för Barca.

SM-finaler och kvalserien
Jag känner inget stort intresse för SM-finalerna men kikar ändå. Gårdagens match var ju rätt spännande men största spänningen uppstod nog ändå när Emil Kåberg hade satt sin handske på tork o den började brinna så att arenan fick utrymmas. Färjestad tar nog detta hur som helst! Ikväll spelar Modo och Södertälje den avgörande matchen om vilket lag som går till Elitserien. Om Modos importer gör skäl för sina höga löner så vinner de. Brynäs har värvat lite men som vanligt handlar det mest om att försöka ersätta spelare, att förbättra sig eller satsa uppåt finns det inga resurser till. Finns viljan till det kan jag undra ibland?

Liverpoolskador
Mitt Liverpool kan få en tung avslutning på ligasäsongen då skadorna blir fler och fler. De senaste två dystra nyheterna är att Steven Gerrard och Daniel Agger båda missar resten av säsongen, tackar!!! Dessa två är ju väldigt skadebenägna och får nu ägna sig åt rebab några månader vad det verkar. Liverpool har ju inte den bredaste truppen heller så med skador på även Kelly och Glen J m.fl. så kan det bli svårt att göra en bra avslutning av säsongen. Den där hett eftertraktade fjärdeplatsen har jag för övrigt givit upp sedan ganska länge. Vad jag vill se nu i slutet av säsongen är att Liverpool spelar en offensiv fotboll där de gör allt för att ta tre poäng samt att dessa signaler även sänds från Kenny Dalglish.

Kommentarer >>
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2012-01-13 @ 00:03:12
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0