Påsken

Vilket fantastiskt påskväder det har varit och absolut ingen kan väl längta tillbaka till kyla och snökaos när det är sånt här underbart väder! Vi har mestadels varit hemma och hunnit grilla några gånger redan. Jag har målat altangolvet igen och så fixar vi och donar lite utomhus medan Max trivs och leker massor hemma eller med de andra barnen i kvarteret. Igår var vi hem till morsan och "svängen" på lite påskmiddag och hämtade hem lite kartonger med sommarkläder nu när vi har alla garderoberna uppe.

Liverpoolmatch igår också som jag förstås tittade på och Kennys lads gjorde en väldigt bra hemmamatch mot Birmingham som de vann med hela 5-0. Så roligt att se detta icke namnkunniga Liverpoollag med stjärnor som Gerrard, Glen J, Carroll, Glen J och Agger skadade ändå prestera så bra. Lucas och Spearing agerade som världsstjärnor på mittfältet, Suarez fortsätter visa enorm klass och de unga ytterbackarna Robinson och Flanagan fortsätter spela stabilt!

I Fredags tog jag årets första joggingrunda utomhus och det var ruskigt skönt, förhoppningsvis kan jag komma igång ordentligt med jogging framöver även om jag förstås helst av allt spelar tennis eller innebandy. Just nu har jag en lättare stukning i handen som gör svinont i vissa lägen så tur att tennisgrusbanorna inte har öppnat ännu för då hade jag blivit frustrerad! Fick en djävla träningsvärk efter första joggingrundan men ska nog ge mig ut idag också. Som vanligt köpte vi enormt mycket godis till påskkärringar men det kom inga och gissa vem som ätit det mesta istället?

Vi vill ju resa till Turkiet i slutet av Maj och har nu ganska stor beslutsångest huruvida vi ska boka resa nu eller vänta och försöka få tag på en prisvärd sista minuten. Våra vänner Persson, Vicky och Emma ska ju till Turkiet samma period och bo på ett hotell som heter Aqua Fantasy vid Kusadasi eller vad det nu heter. Det känns lockande att åka dit då hotellet verkar grymt häftigt samt att det vore roligt att kunna umgås lite med dem. Vi får se om vi törs vänta och hoppas på billigare priser eller om vi bokar inom kort.

Nu ska jag ut i förrådet och rensa lite, ha en skön Söndag!


Max fick en karta och hittade påskharens gömda ägg hos farmor

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0