Lundells bästa

Slänger in detta gamla inlägg som jag av nån anledning haft som utkast en tid. Inspererad av en tråd på Lundellforumet så tänkte jag göra min egen lista över Ulf Lundells bästa låtar på 2000-talet. En omöjlig uppgift egentligen men roligt att försöka sålla ut mina 10 favoriter inom denna kategori.

 

De fem översta låtarna känns för mig givna men sedan kunde det blivit vilka som helst av de jag nämner. Nu när jag publicerar inlägget så känns valet av låten Butiken lite felaktigt men orkar inte ändra. Annars känns listan ok!

 

Här är min lista över Lundells bästa låtar under 2000-talet


- Jag saknar dig (Kanske Lundells bästa och otroligt att den är så okänd bland folket?)

- Coco (En underbar ballad som jag tyvärr aldrig verkar få höra live)

- Ut ikväll (Somrig partylåt)

- Jolly Roger (Ännu en underbar ballad)

- Senare År ("40 är din ungdoms ålderdom, 50 är din ålderdoms ungdom", grym låt!)

- Roadhouse Kirscheim ("När vi inte har det vill vi ha det o när vi har det vill vi inte ha det")

- Baby om morgonen (Det här framträdandet såg jag, Bodare och Persson i Uppsala 2008)

- Gå ut och var glad (Underbar låt med text som man bör lyssna på när man gnäller i onödan)

- Kapten Kidd (En favoritlåt som även Uffe verkar gilla då den spelas ofta på konserter)

- Butiken (Ihop med Koltrastsången, Innan 20 på 19 den bästa låten från senaste albumet)


Nästan på listan:

Alla hjärtans dags blues, Kvar där för gott, Odysseus Park Avenue, Club Zebra, Älska med främlingen, Baby Hollywood, Blint förälskade igen, En droppe vatten, Tillsammans vi två, Om sommaren, Förlorad värld och många många fler!!!



Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0