Snökaos

Herredjävlar vad det snöar och snart blir vi nästan insnöade i huset tror jag! En sån här gång är jag väldigt glad över att vi bor i ett radhus utan att ha alltför mycket snöskottning. Ändå så skottade jag fem gånger igår och gissar att det är en halvmeter ny snö utanför nu denna Söndagsmorgon. Bara det slutar snöa nu så hoppas jag att det håller sig runt 5 minusgrader och uppehåll framöver. Då ska till och med jag uppskatta vintern i någon månad men visst kan jag erkänna att jag redan nu längtar till våren.

Igår så spelade jag lite mjuktennis mot Wanke på förmiddagen, sååååååå roligt och svinjobbigt!!! Sedan fick Max vara lite hemma hos farmor på eftermiddagen där även kusin Milton var. Roligt för dem att leka lite och Max vaknade inatt gråtandes och frågade vart Milton var. Medan Tina gjorde julfint här hemma och bakade så kikade jag på Brynäsmatchen på Canal +. En välförtjänt seger från Brynäs sida blev det till slut!

Trist med hockeyn att en massa snorungar såg till att matchen fick avbrytas! Även om Djurgårdstränaren Hardy Nilsson ansåg att de inte borde ha avbrytit matchen så förstår jag det med tanke på att några ungdomar fick skjutsas till sjukhus med brännskador pga att Djurgårdsfansen skjutit raketer på dem. Idioter!!! Apropå idioter så tycker inte Hardy Nilsson heller att Nisse Ekman ska bli avstängd för sitt överfall på Jacob Silfverberg men även där tycker vi minst sagt olika!

På kvällen hämtade vi hem Max och när han somnat så kikade vi på Så Mycket Bättre där Petra (September) var huvudpersonen. Tyvärr tycker jag inte att programmet denna vecka var lika bra som flera av de tidigare programmen. Versionerna av hennes låtar var väl inga superhöjdare som man har fått se i tidigare program men roligt för henne att lite fler människor i Sverige kanske får upp ögonen för hennes sköna partymusik nu. Nästa vecka är det Pluras dag och det ska bli enormt spännande tycker jag!

Nu ska jag käka frukost och denna Söndag så ser jag mycket fram mot stormatchen i Premier League när Liverpool möter Tottenham. Ska kolla lite om min kompis Roffe är hemma då vi tänkte besöka han och Khing för att beskåda deras nyfödda bebis. Sedan har jag tänkt att Max och jag ska gå ut och bygga en snökoja eller nåt innan han och Tina sedan ska besöka mormor som har det jobbigt nu och mår väldigt illa av den senaste cellgiftsbehandlingen. Nu får hon alla fall vara hemma efter alla tidningsartiklar vilket ju är bra alla fall.

Kommentarer >>
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Vad är mjuktennis???



Ja, jag tycker väl inte heller programmet var så bra i lördags men hon är helt klart värd uppmärksamheten. Jag har ju ALLTID gillat henne partylåtar genom åren. Kan alla dessutom! :))



Ha en fin måndag!

2010-11-29 @ 06:11:02
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Man spelar tennis med en gul skumboll på en badmintonplan med nätet nedsänkt till halva stången. Fantastiskt roligt och jobbbigt!



Ja jag har också alltid gillat Septembers partylåtar men har blivit överraskad över hur djävla bra hon sjunger egentligen nu när hon gjort lite annan sorts musik i programmet.



Ha det bra själv Nina och jag ska nog kopiera din den där 30-dagar av mitt liv listan eller vad den nu hette.

2010-11-29 @ 08:34:57
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0