Helgen i Stockholm

Jag åkte ner till Stockholm på vid 12-tiden på Lördagen och djävlar vad skönt det är att åka nu med nya motorvägen som ger en restid på ca 1:45 till Orminge om man gasar på lite. Jätteroligt att träffa Johan, Anna och Kajsa förstås och timmarna på eftermiddagen svischade bara iväg innan vi sen fick tokbråttom för att hinna in till stan där vi skulle träffa Johans Iggesundskompisar på en pub utanför Globen.

Hade väldiga grubblerier om huruvida jag skulle partaja nåt eller inte pga magen men eftersom jag kände mig bra och är en svag människa när det vankas roliga kvällar så tog jag några glas denna kväll o det gick ju rätt bra. Det blev en snabbdrink på puben utanför Globen innan vi rusade in för att ta plats på golvet ganska nära scenen. Där träffade vi vår gamle Lillsvedskompis Henke från Hudik som hade hört av sig under dagen och skulle på konserten. Så djävla roligt att träffa Henke igen som ju förr alltid var med på våra träffar men inte på de senaste åren då han skaffat familj.

Efter konserten hade vi planerat att bara gå till någon pub men nu när jag, Henke och Johan var ihop igen blev vi nostalgiska och sugna på att besöka vårt gamla stamhak Golden Hits. Det var förstås lönlöst så sent då kön var minst en kilometer lång. Eftersom Blue Moon Bar tydligen inte låg mittemot längre så försökte vi med nästa stamhak Alladin som tydligen bytt namn och där Bygg-Matte spatserade runt så det är väl hans nya omtalade nattklubb då. Av hänsyn till min Iggesundskompis ;) ska jag inte avslöja varför vi efter 45 minuters köande inte kom in där men drygt som fan och så blev det en taxi till Söder istället. Härligt att vara ute i Stockholmsvimlet igen men jag har absolut inte saknat krogvakterna och nattklubbsköerna i staden!

På Söder var det ju också rätt fullsmockat vid tolvtiden men vi gjorde det enkelt för oss och besökte gamla klassiska Göta Källare där man ju hängde en del ibland för 8-9 år sedan. Vi tog några drinkar där och satt mest och surrade innan vi till efter någon timme tog en taxi hem. Jag brukar ju ogilla att sova borta lite grann pga min morgonpigghet men numera känns det enbart som en stor lyx att slippa bli väckt av en viss Max ideligen. Stort tack till Johan och Anna för vistelsen hos dem och nästa gång ska familjen följa med ner så att Max och Kajsa får leka lite.Nästa gång ska jag också se till att försöka träffa lite fler av mina kompisar där nere som Pelle, Jocke och Henke m.fl.

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0