Ulf Lundell, Gävle 090313

Jag, Persson, Staffan och Linda hann med en snabb liten förfest hemma hos oss innan vår chaufför Vicky skjutsade in oss till Läkerolen. När man kom in förvånades man lite över prioriteringen att ha ca 50 st som arbetade med garderoberna medan man som vanligt i baren fick vänta länge på betjäning från de två hårt arbetande bartendrarna.

Väl inne på "isen" framför scenen var det inte direkt så att man behövde trängas för att komma långt fram. Vi valde en plats nästan längst fram denna gång och såg bra därifrån. När Uffe väl började spela kände man samma glädje som alltid och tänker vad fantastiskt roligt det är att gå på konsert när en favoritartist spelar.

Både Lundell och bandet var på ett strålande humör denna kväll. De gav verkligen järnet och hos Uffe kan man verkligen inte skönja några ålderskrämpor under dessa tre timmar på scenen. Jag tycker i det stora hela att konserten var väldigt bra även om jag tyvärr tyckte ljudet ibland lät lite illa.

Här är låtlistan >>
Recension AB >>
Recension GD >>

Bäst:
- Jolly Roger, Ut ikväll, Butiken, Den Vassa Eggen, Om Det Här Är Vintern och Koltrastsången
- Uffes och det delvis nya bandets härliga spelglädje. Det var ett djävla ös helt enkelt!
- Jag är djävligt svag för Marcus Olssons härliga saxofonsolon!

Sämst:
- Folk som inte kan hantera alkohol och bråkar, skriker under ballader och mellansnack mm.
- Att han spelat på Rialto på samtliga konserter innan men nu bytte den mot St Monica , suck!!!
- Ljudet och att jag åter igen förvånas över hur Lundellfans kan ha en snittlängd på 2,10!


Efteråt åkte Staffan och Linda hemåt medan jag och Persson fortsatte ut i Gävles nattliv. Tyvärr var det fullsatt på Helt Enkelt så vi gick istället ner på Heartbreak där man nog har det roligare på Lördagarna. Vi drack några drinkar/öl och satt mest och surrade resten av kvällen innan vi tog nattbussen hem vid tretiden.

Under hela kvällen mådde jag otroligt bra magmässigt och även när jag vaknade dagen efter förutom lite bakfylla. Tyvärr fick jag sen rätt jobbiga magkrämpor från Lördag eftermiddag och resten av helgen så bevisligen uppskattade magen inte lite alkohol men det var värt djävligt mycket att gå ut och ha kul alla fall.


Dessa fina foton har tagits av J S från Lundellforumet! Tack Jari!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0