Röntgen avklarad

Onsdag-Fredag har jag varit sjukskriven pga min mage då jag ju igår (Torsdags) gjorde min tarmröntgen i Gävle. Precis som de andra undersökningarna så är det ju absolut inga roliga grejer att vara med om och inte dagen före/efter heller men nu är här undersökningen avklarad alla fall.

Mitt i allt elände kunde jag inte låta bli att skratta lite på sjukhuset när man fick vara klädd i sjukhusets moderna kalsonger, t-shirt och en meters-strumpor som hämtade från militären på 1800-talet och 5 med en storlek som hade passat hulken. Som den Alexander Lucas jag är mötte jag ju förstås sjukhusets förmodligen enda fotomodell-sjuksyster just i de kläderna i korridoren när jag bytt om.

Läkaren kunde inte se något direkt på röntgen men skulle ju forska noga i alla bilder och skicka dem till min hälsocentral inom någon vecka sa han. Tyvärr är jag rädd för att de inte kommer hitta något nu heller men vad jag ska göra då får jag ta ställning till då. Min mamma har ju bra kontakt med en jätteduktig läkare i Uppsala som jag och morsan brukar besöka en gång per år så vi ska alla fall boka en tid hos honom så fort jag har fått svar på röntgen.

Även om det har varit lite jobbiga dagar nu så finns det ju alltid människor som har det mycket värre. Mina tankar går mycket till Max mormor som precis gått igenom en stor viktig operation i Uppsala och vi håller alla tummar i världen för att det har gått bra.

Några personer som jag däremot hoppas har sitt livs lyckligaste stund är min gode vän Pelle och Anna-Linda i Stockholm som just nu befinner sig på bb! Väntar med spänning på ett glatt sms från Pelle!

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0