Stockholmsresan

Tisdagen
Vi kom till Stockholm redan på Måndagskvällen. På Tisdagen var det lite halvdåligt väder så vi körde en shoppingdag. Vi började med att ta bilen ner på Söder. Sedan åkte vi till Sickla där vi träffade Pelle, Anna-Linda och deras 3-månaders gosse Mias. Mot kvällen sprack det upp så då blev det en skön grillkväll med dem "hemma" i Orminge där vi bodde i Anna och Johans radhus.

Onsdagen
Kanonväder och vi hade lite tankar på att åka ut i skärgården men nöjde oss med att ta bilen till Grisslinge Havsbad som ligger ute på Värmdö enbart ca 1,5 mil från Orminge. Vi stannade där hela dagen och när Max hade sovit middag blev det lite badande också. En skön dag på stranden och sen hade vi tänkt åka in till stan på kvällen men vi var för trötta för det.

Torsdagen
Denna dag tog vi bussen in till stan på förmiddagen. Efter ett besök på Mcdonalds vid Slussen så tog vi en skön promenad ut till Djurgården. När Max somnade på vägen kunde vi även lyxa till genom att ta en öl/cider på mysig uteservering vid Strandvägen. Vi hade funderingar på att ta en promenad runt hela Djurgården som jag inte provat  att göra ännu men istället blev det Gröna Lund direkt istället.

Vi var ju även på Gröna Lund med Max förra sommaren och nu känner jag nog att jag kan undvika den platsen några år tills man slipper gå runt med barnvagn där bland folkmassorna som trängs på en alltför liten yta tyvärr. Fast Max fick alla fall åka några karuseller vilket han gillade innan vi sen avnjöt en vidrig med dyr middag på Restaurang utanför Grönan innan vi tog färjan över till Slussen.

Vi gick upp på Söder där vi bestämt träff med Pelle, Anna-Linda och Mias på "Medis". Äntligen dags för en skön sittning på uteservering och få dricka några öl tänkte jag men tyvärr ville inte vår övertrötte son somna i vagnen vilket ju är standard när man vill det som mest. Vi hann sitta där en stund alla fall innan han blev alltför livlig och då tog vi buss hem från Slussen. Max gillade att åka buss där han kan kika på andra bilar utanför och flörta med uttråkade Stockholmare.

Fredagen
Fint väder igen och tanken var att vi skulle åka till Utö men efter en biltur till Nynäshamn och lite strul så åkte vi istället till en ö som heter Myskö dit man kan åka med bil i en tunnel under vattnet. Väl där så gick vi och åt på en restaurang vid havet där det var väldigt fint men sen skippade vi att åka till något bad då klockan blivit mycket och vi hade bestämt oss för att åka hem denna kväll.

Det är väl inte mitt livs lyckligaste stunder såna här gånger när man pga felbeslut/otur mm. rätt onödigt tillbringar en hel dag i en bil på en av sommarens finaste dagar men inte hela världen heller. Roligt att umgås med Pelle och familj alla fall och Utö får vi se till att åka till nästa sommar istället då det verkar vara väldigt fint där.

Stort tack till Johan, Anna och Kajsa som åter igen "lånade" ut sitt hem till oss!