Postis Per

Tack och lov så är det inte bara Teletubbies som duger numera för Max när vi ska se på tv. Nu när Max varit sjuk så mycket 2009 så har det ju blivit en hel del tv-tittande på dagar/nätter med honom. Det Max och vi kikar på mest numera är nog Postis Per. Det barnprogrammet gillar han verkligen och hans föräldrar föredrar ju också det framför astrista Teletubbies!

Andra barnprogram som  väcker Max nyfikenhet är Dora utforskaren, Tomas Tåget och Backyardigans. Dessutom gillar han verkligen när syskonen Wahlgren kör sina musikvideos så han kan få dansa lite. Själv längtar jag lite tills jag får plöja igenom att filmer som Lejonkungen, Pocahontas, Ice Age och liknande med min son i framtiden!

Vad gillar/gillade era 1-2 åringar för barnprogram på tv?


Kommentarer >>
Postat av: anki.

Teletubbies som är sååå kul ironi...Ebba kollar gärna på i drömmarnas trädgård...vilket är i princip samma sak suck. Hört av många andra att de gillar Pippi (den riktiga alltså å inte tecknade..) så vi provade och nog 17 satt hon still och tittade. Lite roligare för en annan också...

Måste prova Ice Age å...är ju en av mina favvofilmer! Hoppas ni blir piggare snart! Fick hämta lillfröken från dagis (hon går ju på samma som Max) och de hade skickat hem fler idag...

2009-02-18 @ 12:21:32
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: pangis

Postis Per minsann:-) Postman Per har jag för mig han heter i norge och har älskats av mina norska småtroll.. Jag lvoar både han och teletubbies är bättre än Disneychanel:-)

2009-02-18 @ 12:49:38
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: pangis

Postman Pat heter han ju i Norge;-)

2009-02-18 @ 12:57:08
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mia

Teenage Mutant Ninja Turtles var det som gällde i början på 90-talet för mina barn... Har jag förstått rätt att dom blivit moderna igen..

Få se kommer jag ihåg vad dom hette??

Michelangelo, Donatello, Leonardo och Rafael... (det fick jag leta upp på Wikki.. kunde bara tre)

2009-02-18 @ 13:03:16
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Johan

Allt med Astrid Lindgren rullar här nu. En fröjd för alla tre.

2009-02-18 @ 16:55:31
Postat av: pangis

När mina var riktigt små gillade dom Barbapappa och Bamse.. Bamse håller än!:-)

2009-02-18 @ 19:43:23
Postat av: FredrikB

Vi körde allt vad gäller Astrid Lindgren, Lillefot-filmerna (allt med dinosaurier i alla former) och Disney "såklart": Djungelboken, Robin Hood och de andra. Lejonkungen var kul de första tio gångerna, men jag tror vi såg den så gott som varje morgon i nästan ett år när jag var pappaledig... :P Har inte sett den sedan dess (nu är sönerna tonåringar)!



Vad gäller böcker var Pettson och Findus favoriterna. "Pettson tältar" och "Pannkakstårtan" var nog de som lästes mest de där åren...

2009-02-18 @ 21:30:48
URL: http://fredrikfoto.blogspot.com/
Postat av: Mattias

Ja det ska förstås bli roligt att kika på alla Astrid Lindgren-filmer också så småningom men ännu är Max inte så sugen att se dem! Jag är nog en av få vuxna svenskar som inte heller sett alla de filmerna så det blir perfekt framöver!



Sen hoppas jag förstås Max ska gilla serietidningar som pappa i framtiden också så vi kan börja prenumerera på lite Kalle eller nåt kul :)

2009-02-19 @ 10:43:57
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: jama

Det kommer det kommer. Min son diggade just de som du nämner, till en början. Har inte heller vart nåt Teletubbies freak, THANK GOD!



Nu är det Cars, Ice Age, Hitta Nemo osv som gäller. Och de är riktigt roliga att se....till en början iaf. Tänk att ungar kan se sönder filmer nästan!



Kogänget är min 2,5 årings favvo. Oxå rätt kul.



Ha´t så mysigt i tv soffan!

2009-02-19 @ 21:03:02
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0