Orkanen Gustav

Senare idag kommer Orkanen som döpts till Gustav att slå till mot den utsatta staden New Orleans. Jag skulle ha väldigt svårt att bo i en sådan stad måste jag säga men självklart finns det tyvärr väldigt många fattiga människor där som inte har så mycket val och dessutom är de som drabbast hårdast vid såna här  tillfällen. Det blir spännande att följa nyheterna senare idag för att se hur det går.

Jag minns orkanen Andrew som 1992 for in över Florida bara några dagar innan vi skulle åka dit för att fira min pappas 50-årsdag. Det var helt sjukt någon vecka senare att se den enorma förödelsen som orkanen orsakade i Miami och andra städer. En djäkla tur att vi inte åkte en vecka tidigare hur som helst!

För övrigt så älskade jag att vara i Florida och bestämde mig då för att dit skulle jag minsann åka väldigt ofta men så har det tyvärr inte blivit. Fast när Max blivit lite större ska vi dit har vi bestämt fast vi undviker nog September månad som är den stora orkanperioden där borta.


Kommentarer >>
Postat av: Anonym

Jag är lite freakad på naturkatastrofer, tycker fenomenet är spännande men inte förödelsen och personskadorna etc..



Lindeman rockar!!! Jag måste köpa en box med alla Lindemän



"Smäll inte med locket"

2008-09-01 @ 12:52:59
Postat av: Pangis

..skrev ovan

2008-09-01 @ 12:53:12
Postat av: Nina

Huuuu... så jäkla läbbigt me orkaner!! :(



Jag ska oxå ta mig dit bort nångång.... när jag är redo o supa som ett fyllo (pga flygrädsla) under hela restiden så fixar jag det nog... alltså inte riktigt än! ;)

2008-09-01 @ 13:41:43
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Linda

Lider verkligen med dom däröver, hu... så många fattiga som blir drabbade var gång.

Förstår att du vill dit igen, har hört så mycket gott om det och skulle själv gärna vilja göra en roadtrip - kanske inte tvärs över landet men några etapper iallafall. :D

2008-09-01 @ 20:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0