Pastagratäng med kyckling

I Fredags skulle jag ju bjuda Tina på en middagsrätt som vi inte ätit tidigare. Jag hade valt ut några recept men valde till slut att laga en väldigt enkel Pastagratäng med Kyckling. Till efterätt bjöd jag på lite vaniljglass med hallon/blåbär. Gratängen var god och väldigt lättlagad så den kommer vi säkerligen göra fler gånger. Då kanske vi provar lägga till någon mer ingrediens och väljer en smaksatt creme fraische.

Pastagratäng med kyckling för ca 4 personer
1 grillad kyckling, 1 röd paprika, ca 400 g Tagliatelle, ca 3 dl Creme Fraische, ca 2-3 dl Matlagningsgrädde, 1 dl riven ost, basilika, salt, peppar.
  • Koka Tagliatellin
  • Bena ur kycklingen och dela den i strimlor
  • Gör sås av Creme Fraische, Matlagningsgrädde, riven ost och kryddor i en skål
  • Skär paprikan i små bitar
  • Varva pastan, kycklingen, såsen och paprikan i en ugnsäker form
  • Grädda i Ugnen ca 25 minuter, (175 grader hade jag)

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0