Miltons dop

I Lördags var vi på Max kusin Miltons dop hela eftermiddagen och även om jag i vanliga fall inte är något fan av liknande tillställningar tycker jag det var rätt trevligt. Min brorsdotter Olivia, 12 år sjöng bland annat två låtar i kyrkan och hon sjunger verkligen jättefint. Idol-Johan släng dig i väggen!

Huvudpersonen Milton skötte sig jättebra och var på gott humör trots en präst som skvätte vatten på honom mm.  Även Max var väldigt lugn och man kan ju hoppas att han sitter lika lugnt i planet om två veckor som han gjorde i kyrkan igår men då finns det ingen präst som sjunger psalmer i och för sig.

Vi har ju valt att inte döpa Max och jag tycker ändå det känns som ett bra beslut. Jag är inte så mycket för konfirmationer, dop och sådant överhuvudtaget eftersom jag inte tror på gud. Jag vet att många gör det av andra skäl men för oss kändes det inte som om det var nödvändigt att döpa Max i kyrkan helt enkelt.


Kommentarer >>
Postat av: wanke

Du e ju för slöö..:) nog tror jag tina vill döpa pojken :)

2008-11-24 @ 21:06:56
Postat av: Mattias

Ja, det kanske är så och eftersom du döpte era grabbar utan att vilja det är du en större toffel än mig ;) Nä, att döpa honom var inget måste för någon av oss faktiskt...

2008-11-25 @ 10:32:03
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0