Guldbollen till Zlatan

Imorgon är det fotbollsgalan på TV4. Den känns väl inte sådär jättespännande i mina ögon men jag spelar väl in och kikar på den ändå gissar jag. Att Zlatan får guldbollen i år är förstås helt givet och därmed blir han den förste att få den hela tre gånger. Som det ser ut nu inom svensk fotboll kan jag inte se vilken annan som ska kunna hota om det priset de närmaste 2-3 åren heller?

Kvällisarna gör idag en stor grej om att Zlatan förmodligen inte kommer avsluta karriären i Malmö FF. Precis som om det vore en chock att han inte skulle göra det. Man har liksom lite svårt att se Zlatan springa omkring på Strömvallen mot Gefle IF eller nåt efter det han upplever nu i sin karriär. Visst, Henke kom hem men han är en annan typ av människa.

Björn Ranelid, författaren har en djävla massa konstiga åsikter och ett ego som är större än Zlatans. Fast skönt att höra honom i Supersöndag på Canal + där han spydde galla på domarna för att de inte kan ta ut avståndet vid frisparkar! Ska man behöva reta sig på det resten av livet tro?

Kommentarer >>
Postat av: persson

titaade också på "mellansnacket" och han ranelid var ju rolig att lyssna på han hade flyt i snacket om man säger så, dessutom verkade han väldigt kunnig

2008-11-17 @ 10:54:08
Postat av: Mattias

Han var med i debatt också mot Alex Schulman bland annat men trots Ranelids verbala förmåga lyckades han väl inte riktigt sätta Schulman på plats tyvärr.

2008-11-17 @ 16:05:11
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0