Förkyld Max

Det har varit ett jobbigt dygn här hemma då Max har blivit dunderförkyld samtidigt som en tand är på väg ut. Han var lite snörvlig på dagen igår och när jag la honom vid åttatiden igår kväll så vaknade han ganska snabbt. Sedan var han väldigt ledsen och otröstlig stora delar av kvällen/natten förutom mellan kl 3-6 då han sov hyfsat alla fall. Han var så övertrött inatt men kunde ju inte somna när han fick hosta och så blev han arg och ledsen stackars killen. Då dög inget annat än att bäras runt och han är ju såååå tung nu vår lille 12 kilos-kluns, pust!

Tina gav honom lite alvedon och näsdroppar så han blev lite lugnare till slut. Efter kl 00 någon gång gick jag och Max ner till soffan för att kika på lite Teletubbies. Då blev han lugn och nöjd så det var bara att sitta där i ca tre timmar utan att han somnade. Vilket astråkigt barnprogram Teletubbies är men eftersom han blev lugn och nöjd så är jag glad över att vi har ca 25 avsnitt inspelade på digitalboxen. Jag försökte också få honom titta på något roligare som Hitta Nemo, Madagaskar men icke!

Efter ca 2-3 timmars sömn var jag ju lite sliten imorse men på dagen har det gått bra och tyvärr verkar Max ha fått mina sömngener så han ville bara sova en timme på förmiddagen! Nu har jag fått honom att somna i vagnen på eftermiddagen och hoppas han kan sova ikapp lite nu inför nästa jobbiga natt. Egentligen skulle jag lägga mig också istället för att sitta här men känner mig pigg och hoppas på en bättre natt istället. Tina är i skolan idag och hoppas hon orkar med lektionerna eftersom hon ju också var vaken rätt mycket inatt .

Vi har ju ändå varit rätt förskonade med förkylningar för Max måste jag säga men snart är det dagisdags så detta är väl en liten försmak av vad som väntar är jag rädd för. Innan jag själv fick barn själv tyckte man ju att det lät mysigt för de föräldrar som var hemma med sjukt barn men det gäller nog inte när barnen är så här små!

Tänk om det blir så här om 11 dagar på planet till Lanzarote!!!  Då blir det en nödlandning i Köpenhamn eller fallskärmshopp! Nu börjar Max gruffa lite nere i vagnen så det är dags för nästa 3-timmarspass innan en efterlängtad Tina kommer hem!


Först pigg och glad, sen hängig stackars Max

Kommentarer >>
Postat av: Johan

Ber till gudarna att ni slipper vårt härliga semesterminne från i våras. Var borta i två veckor på Kanarieöarna. Första veckan hade Kajsa halsfluss, sen en bra dag följt av vattkoppor andra veckan... Suck, pust o stön.. ;-)

2008-11-24 @ 14:17:50
Postat av: Nathers

Men lille prinsen då :D Inte lätt att vara sjuk.

Du kan ju hälsa honom att moster Nathalie är lika krasslig och gnällig hon också. Max behöver inte känna sig ensam ;)

2008-11-24 @ 15:08:15
Postat av: Linda

Inte det lättaste heller o vara liten o krasslig! Ja vi verkar vara sjuka hela bunten, inga bra gener i oss ;-)



Hoppas natten blir bättre så ni får sova ordentligt alla tre där hemma!!



KRAM till lilla sjuklingen där hemma!

2008-11-24 @ 17:52:33
Postat av: Malla

Lilla goa killen... Ser inget vidare ut...



Men jag tror och hoppas att det kommer vara "utläkt" tills ni reser...



Pok



Mallafårontihjärtatavsånasmåsnorisarbralla

2008-11-24 @ 18:31:03
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Mattias

Johan/

Ja ni hade ju djävla missflyt på er resa med Kajsa så det vill vi inte råka ut för!



Nathalie o Linda/

Max har nu även smittat mig så jag passar väl in i kravelfamiljen jag också. Krya på er!



Malla/

Ja, det skär i hjärtat när Max gråter och hostar men o andra sidan kunde det ju vara värre saker, brrr.

2008-11-25 @ 10:37:54
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: DD

Jag säger bara TVÅ saker -ALVEDON och NEZERIL



så klarar ni flygresa OCH eventuella andra saker också



det går bra...



2008-11-25 @ 12:11:58
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Honung

Han kommer att bli frisk till semestern. Allt kommer att gå så bra. Hoppas att han kryar på sig snabbt.

2008-11-25 @ 18:52:29
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja jag tror också allt kommer att gå bra och det är inte direkt så att jag ligger sömnlös av oro inför flygresan om det nu kanske låter så via bloggen :)

2008-11-25 @ 21:13:28
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0