Spöklifterskan

Enligt Aftonbladet så är "spöklifterskan" i min gamla hemby Storvik ett av de kändaste spökena i Sverige. Själv har jag aldrig hört talas om detta trots att jag bott i Storvik i ca 22 år. Vet ej om Högen, Persson, Salle, Roffe, Wanke, Anton eller någon annan av er Storvikare hört om det heller? I en spökartikel i Aftonbladet skriver de så här om tjejen som liftar.

"Spöklifterskan, syns i Storvik och Säveränge utanför Sandviken i Gästrikland.
Vid tegelbruket utanför Storvik påstås en flicka stå och lifta. När man tagit upp henne i bilen försvinner hon efter en stund. Samma fenomen sägs äga rum vid Säveränge"

Det enda jag hört om nån mystisk tjej var när vår kompis Tom tog upp en tjej som ville ha lift till Hofors. Hon hade tydligen ingenstans att ta vägen den natten så hon fick sova hos gentlemannen Tom som även fick en rejäl belöning. Hmm inte kan väl spöken ha sex? Däremot vet jag att det finns en "Jurtjyrkogård" i Storvik som jag, Wanke och Roffe besökte med Cissi o Eva en mörk natt om jag minns rätt. Har för mig att Wanke halkade där i mörkret och vi blev livrädda och sprang fortare än Carl Lewis till bilen.

 


Kommentarer >>
Postat av: Johan

Har inte hört talas om någon "Spöklifterska", däremot vet jag att du Olsson har träffat på "Spökbajsaren" för ett tiotal år sedan.. ;-)

2008-03-09 @ 09:43:58
Postat av: Linda

Kusligt! Spöklifterskan har jag inte hört talas om, dock en massa olika väsen/spöken i alla stall man varit inackorderad i under åren. Hände mycket konstigheter som än idag inte kan förklaras.

2008-03-09 @ 09:48:10
Postat av: Urban

Det finns inga spöken. Tomten är också bara på skoj.

2008-03-09 @ 11:16:45
Postat av: högen

har aldrig hört talas som nån spöklifterska. men det låter ju som en bra tjej, som försvinner efter ett stund...=)

2008-03-09 @ 11:25:22
Postat av: Alex

Jodå, hon finns, men jag har'na fortfarande i audi'n. Ska släppa av henne vid tjorren när jag åker hem vid påsk :-D

Blir det nå "gräsklippning" på heartbreak då förresten?

2008-03-09 @ 11:59:02
Postat av: Mattias

Johan/
Ha ha ja konstigt att det inte stod om "Spökbajsaren" på Lillsved i artikeln för det måste vara ett av de största mysterier som funnits :) Näst intill Palmemordet det "brott" man helst vill veta vem den skyldige var!

Högen/
Trodde du som gammal taxichaffis och brudmagnet hade haft henne i bilen jag :)

2008-03-09 @ 12:06:09
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: persson

nä det här har man ju lyckats undgått att höra,hade väl blivit en massa svängar förbi tegelbruket då,dock inte ensam.....
historien om Tom var ju en riktig höjdrare som man glömt bort ...hahaha ...those were the days

2008-03-10 @ 10:15:58
Postat av: wanke

Har faktiskt NEVER hört talas om det heller,å när man inte hört det ens av eivor wanke eller perssons släkting Ingrid ...jaaa då e det nog inte sant , för dom vet det mesta om storvik :D.
Dock liftade en negress utanför storvik där man svänger in till Punkarn leffa sjöberg en gång,å jag ÅNGRAR än idag att jag inte tog upp henne, för det e ju som högen säger :) perfekt när dom försvinner efter ett tag, men dom behöver inte va spööken för å försvinna , det har ju jag erfarenhet av :D

2008-03-10 @ 12:27:12
Postat av: Mattias

ha ha...du flyr från negresser både i Barcelona och Storvik du wankovic! Trots att du smågillar dem en aning :)

Om inte Perssons moster Ingrid och din morsa känner till detta så kan det inte finnas många som visste om detta inte!

Däremot känner ni väl till att det har spökat i huset som Leffa Sjöberg köpte där i tegelbruket?

Tillägg: Jag tror för övrigt inte ett smack på spöken själv om någon får för sig det :)

2008-03-10 @ 14:55:17
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Pumba

Nej du tror mer på onda grävlingar och illrar du!

2008-03-11 @ 22:38:45
Postat av: Mattias

Pumba//
För att inte tala om den där elaka tjejen i Sälen när du jag och Jocke var där -97 :)

2008-03-12 @ 08:38:41
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag kommer inte ihåg att jag liftade med Tom. Däremot åkte jag med honom till storvik. ja han fick en belöning =) men jag sov inte kvar. Jag åkte till hofors ändå. och spöke...??? Ja jag har väl blivit kallad värre saker än så...

2008-03-25 @ 20:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0