Skönhetsideal

Kikade lite på Lennart Ekdahls debattprogram igår där för övrigt Alex Schulman av nån underlig anledning halkat som sidekick. Tyvärr missade jag debatten om supportervåldet inom fotbollen men diskussionen om skönhetsoperationer såg jag däremot. Den skvallrigaste journalisten i Sverige Daniel Nyhlen är tydligen inblandad i en ny skönhetssajt som heter Improveme.se. Han fick väldigt mycket reklam för sajten och framställde sig själv nästan som en riddare för unga tjejer genom att de erbjöd läsarna att få ställa frågor om skönhetsoperationer mm. till en läkare på sajten.

Jag har egentligen inga starka åsikter om fenomenet att det blir allt vanligare med skönhetsoperationer. Visst, vill någon förstora brösten, bleka tänderna eller använda botox som varenda kändis numera verkar göra så varsogoda. Däremot kan jag tycka det är lite trist att höra hur 20-åriga tjejer tävlar i att förbättra sitt utseende via operationer och en del mer förstör sitt utseende än förbättrar tycker jag. Vissa tycker att vi män är de som driver fram det här skönhetsidealet bland kvinnor som får dem att banta, förstora brösten mm. men jag tycker nog att en del av tjejerna sköter det där rätt bra själva måste jag säga.

Jag kan lova att de flesta av oss vanliga killar inte tycker det är så djävla läckert att se modevisningarna med ett gäng vandrande pinnar. Varför just modeller måste vara så sjukt smala har jag faktiskt aldrig förstått men det är en sjuk värld det där och kanske är det alla gaykillar inom branschen som vill se tjejerna som mer "killiga" vad vet jag!

Tydligen blir det mer och mer vanligt att även killar fixar läppar, använder botox mm. Själv har jag aldrig haft några större funderingar på något sånt förutom att jag ibland snuddat vid tanken på att det vore sjysst att få bleka tänderna nån gång i framtiden. Nu tror jag aldrig det kommer bli av på grund av att jag inte vill det tillräckligt mycket för att lägga några tusen på det och sen så har jag en porslinstand efter innebandyskada vilket gör att det inte skulle bli så lyckat.




Kommentarer >>
Postat av: DD

Tobias har visst sett samma program :)
Du har ju förvisso rätt i att kvinnor nog driver på detta själva rätt bra. Och sen har vi ju stilikoner som uttalar sig om hur deras liv blivit bättre och självkänslan stigit efter lite botox och ett läppinplantat. Lätt hänt att tjejer följer efter och tror att livet blir lättare då.
I höstas hade jag ett inlägg om just detta och specade TRE enkla knep för att behålla ungdomligt utseende: inte röka alls, sola lite eller måttligt och att träna för att hålla kroppen fräsh. Tänk om Katrin och hennes gelikar kunde dra fram dom alternativen ist?

2008-03-27 @ 08:30:27
URL: http://devilshlydivine.blogg.se
Postat av: Mattias

Katrin verkade ju mest må dåligt igår över att hon missat det där botoxet som förebygger rynkor. Stackars sate!!

Ja dina råd är kloka och själv försöker jag följa två av dem men riktiga solen kan jag inte undvara :)

2008-03-27 @ 08:32:53
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Frippo

Före varianten tilltalar mig bra mycket mer.

2008-03-27 @ 15:56:21
URL: http://frippo75.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0