Springsteen på Ullevi

Jag kan inte påstå att jag är ett stort Bruce Springsteen-fan men det beror förmodligen mest på att jag inte orkat "lyssna in mig" tillräckligt på honom. De allra flesta som gillar Lundell är ju stora Springsteenfans vilket jag säkert skulle vara om jag lyssnat mer på honom. Han har alla fall gjort många väldigt bra låtar och när biljetterna till denna Ullevi-helg släpptes försökte jag få tag på några men lyckades icke. Nu på slutet har det sålts extrabiljetter så med större vilja och bättre ekonomi hade jag kunnat vara där nere nu. Att stå på ett fullsatt Ullevi och t ex få lyssna på låten Jungleland med det magiska saxofonsolot eller få höra The River, Hungry Heart, Badlands med flera vore ju nåt....

För alla dem som kan sin Springsteen så är ju en sån här helg förmodligen något av det största man kan vara med om i livet och förmodligen för många av oss andra också. Därför känner jag mig avundsjuk på min vän Bodare och alla folk på Lundellforumet som är nere i Göteborg i helgen. Jag ska alla fall försökta fortsätta lyssna mer och mer på hans bästa album och sen är det bara att hålla tummarna för att han kommer till Sverige ytterliggare någon gång med sitt beryktade The E Street Band innan de lägger av. De som var där verkar alla fall ha haft en magisk varm sommarkväll med med ett kokande fullsatt Ullevi och en bra låtlista vad det verkar.

Räknar med en recension av Bodare här senare. Någon annan som gillar Springsteen eller kanske var där?


Kommentarer >>
Postat av: Sandy

http://gptv.gp.se/player/play/49673

2008-07-05 @ 12:48:08
Postat av: El Pumba

Han har 2 spelningar pa Nou Camp som inte ar utsalda om nan absolut vill se han...

2008-07-10 @ 18:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0