Semesterlivet

Vi har en ganska skön semester förutom då det där eviga problemet med extremt lite sömn som gör att man åldras 10 år denna sommar. Vi har kört en tvätt av radhuset nu så vi kan börja måla när vi kommer hem från Stockholm och annars har vi mest tagit det lugnt och umgåtts. Har skrivit det förr och måste göra det igen. Jag beundrar verkligen alla er som har ett eller flera småbarn och ändå hinner rusta så in i helvete. Fast alla är ju olika och vi gör nog hellre lite småryck ibland för att sen ta pauser och hinna med lite annat i livet. Det handlar väl lite om intresse och vilken situation man har med huset också förstås.

Det har tyvärr blivit alldeles för lite tennis och andra aktiviteter hittills på semestern men hoppas på lite mer sånt framöver. Det där med att hålla en nyttigare diet och minska på sockerätandet går ju käpprätt åt helvete och jag orkar inte hålla på med det nå mer nu under semestern. Både Tina och jag är helt hopplösa vad gäller godis så även om den ena personen mot all förmodan kan tänka sig en nyttig kväll så är ju den andre sugen o drar med sig båda i fallet :)  Jag gick ju ner 5-6 kilo ett tag där men är nu på stadig väg uppåt. Skitsamma, jag lider inte av nån stor övervikt och får väl kämpa med sockerberoendet i höst istället då.

Nu är klockan 23:30 och jag ska försöka tanka ned lite ny bra musik till bilen inför Stockholmsresan. Fan det är ju omöjligt att hitta ny bra musik känns det som *suck* Tina bryr sig inte vad vi lyssnar på men jag vägrar sitta med ett brusigt Mix Megapol i bilen ner till Stockholm och lyssna på Cher! Då bränner jag hellre en skiva med Povel eller nåt!

Börjar bli riktigt trött då jag varit vaken sen 4-tiden imorse men samtidigt ingen större mening med att lägga sig eftersom Max redan nu vaknat sex gånger sen läggningen vid kl 20. Fast han gnyr bara och vill ha hjälp att stoppa i nappen så det är ingen katastrof men när jag ibland inte kan somna om blir det svindrygt! När det gäller Max så måste jag säga att han är helt underbart tålmodig och glad på dagtid som när vi tvättar huset eller grejar med annat. Han är för det mesta helnöjd med att bara få kika på oss o få vara med liksom. Det känns också som om han är väldigt lugn och lätt att ha med när vi ska göra saker vilket bådar gott inför Stockholmsresan men vi får väl se...

Imorgon kväll ska jag och Max för övrigt ha en liten grabbkväll då Tina ska följa med en kompis på en fest. Hon är väl unt att få ta någon öl i lugn och ro utan att behöva cykla hem som senast men det blir förmodligen ganska lugnt för henne eftersom vi ska vara i Stockholm kl 10:00 på Torsdag morgon. Dessutom har vi en del att göra innan för det är ju helt sjukt vad mycket packning vi måste ha med till Max!!!! Bara all mat och blöjor blir ju en väska! Jag och Maxen får vara glada över att vi har Tina som har sån stenkoll och redan har gjort en lång packlista så att vi får med allt!

Kommentarer >>
Postat av: Anonym

Jasså tar ni bilen ner ni! Var kan man stå hyffsat säkert o billigt där om man inte kan få garageplats via hotellet då? Eller ni kanske redan fått plats i hotellets garage? :)



Kan tänka mig att de blir mycket packning för er, ha ha!! Ni kommer nog få de toppenbra i vilket fall :D

2008-07-15 @ 23:12:55
Postat av: Mattias

Ja säkert vet jag inte men vi kommer nog parkera på någon gata i närheten av hotellet och betala taxan mellan 9-17.

2008-07-15 @ 23:19:00
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Frippo

Hur länge våldgästar ni?



Jag är inne i stan på torsdag på dagen, ska på bio med äldsta kring lunch på Söder. På fredag ska jag, fru P och fröken mitten till Grönan. Törs du/ni ta en fika/öl? Om det skulle passa, ni kan och skulle vilja vill säga... Hör av dig isf, lägger in min mailadress vid inlägget.

2008-07-15 @ 23:40:42
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja vi blir ju där nere Tor-Mån eller nåt och självklart kan vi ses om vi ska till Grönan på fredagen. Jag mailar mitt mobilnr så kan du ju messa eller höra av dig om när ni ska dit och så hörs vi väl senare då...

2008-07-16 @ 08:18:03
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nathers

Mysigt med Stockholmstripp!

Och det här med musiken låter ju katastrofalt, bränn en skiva med lite sköna klassiker som man alltid börjar nynna/sjunga med i. Då blir bilresan inte lika lång :>

Gammal musik funkar alltid när inget annat lockar!

2008-07-16 @ 18:06:58
Postat av: Mattias

Nathers/

Ja jag har brännt en skiva med lite gamlingar men har alltid så svårt att bestämma mig för vilka så det kan ta två timmar att bränna en skiva suck Din syster får man inte mycket hjälp av heller eftersom hon är väldigt omusik-intresserad o lyssnar gärna på vad som helst... :)



Ha det bra du också!

2008-07-16 @ 21:55:15
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0