Regnig Fredag

Topfield Digitalboxen
Hatar verkligen teknikstrul och när jag imorse skulle kika ikapp på nattens OS-sändningar så var det förstås inget inspelat på boxen!!! Efter lite svärande och några timmars grejande har jag alla fall fått digitalboxen att fungera som vi vill igen vilket är ett måste i dessa OS-tider med maratonsändningar. Tina vet att jag blir djävligt frustrerad om jag inte får lösa teknikproblem så fort som möjligt så hon har lämpligt nog haft med sig Max på lite utflykter dessa två dagar.

Max sömn
Efter lite gnällande i bloggen igår om Max sömn så sov han inatt verkligen bättre än på mycket länge. Han somnade chockerande snabbt när jag nattade honom vid kl 19 och vaknade två ggr fram till kl 20. Sen sov han ända till kl 02 då Tina hämtade in honom till oss och sen så vaknade han vid halv sex och gnölade en kvart innan han överraskande somnade om igen till halv åtta tiden. En väldigt bra sovnatt för Max alltså!!! Är detta vändningen tro? :)

Winnerbäck i Gävle
I helgen spelar Lars Winnerbäck i Gävle och vi hade tidigare tänkt gå på den konserten men nu blev det inte så. Jag har helt enkelt inte haft en tanke på det nu på slutet och känner inget större sug heller i detta pissväder. Han spelar väl ändå inte "Kom Änglar" ihop med Lisa Ekdahl just den här konserten gissar jag men är säkert sevärd ändå. Eftersom Winnerbäck är Lundell-Light så ser jag istället mer fram mot konserten med Uffe i Uppsala så småningom.

Tennissugen
Just nu sitter jag iklädd full tennismundering då Roffe glädjande nog kunde spela mot mig idag. Naturligtvis har det nu börjat ösregna så det kanske inte blir något!!! Helvete!!! Jag har köpt nya bollar, fixat mina rackets och brinner av spellusta så det måste bli lite tennis i helgen för mig om jag så ska åka upp och spela mot mig själv i regnet.

Brottningsskandalen
För övrigt kan jag inte sluta reta upp mig på alla djävla idrottspampar som finns! Tänk att gubbarna inom det internationella brottningsförbundet hade mage att vid ett möte skälla på den svenska förbundskaptenen och en representant från sveriges olympiska kommité. Snacka om en horribel bortdömning och när inte ens internationella förbundet kan erkänna det så vill man bara att Ara eller någon annan brottare springer dit och tränar plågsamma kast med korrupta feta gubbar i några dygn!!!

Helgens höjdare
- Premier League kör igång (Återkommer kanske med tips!)
- Nu börjar OS, Friidrotten är igång
- Tina ska göra sin goda Tacogratäng ikväll

Kommentarer >>
Postat av: Tezz

Visst blir man trött på allt mygel bland pamparna inom brottningen. Håller med de som säger att sporten borde förlora sin olympiska status om man inte gör något åt detta.

2008-08-15 @ 13:52:59
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity
Postat av: pangis

Erkänn att dagens tennismatch rockade fett... Jag fick nästan ångest!!:-) Kul med Maxen, klartt det vänder någongång hålelr tumamrna för en bra sovnatt igen:-) Trevlig helg!

2008-08-15 @ 20:28:54
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Fru P

Du skall tydligen blogga om det lite jobbiga med att vara förälder - så vänder det :-D



Bloggen is da shit!

2008-08-15 @ 20:37:47
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Johan

Skönt för Elmander att näta direkt. Kom vetgirig nu, ni sandvikare verkar ha dålig koll på matcherna.. ;-)

2008-08-16 @ 19:25:03
Postat av: Mattias

Nja vändningen var högst tillfällig denna gång...



Johan/

Japp härligt med en bra start för honom....Ska göra vetgirig under dagen här...

2008-08-17 @ 08:32:20
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0