Vilket djur väljer ni?

Förra veckan läste jag en diskussionstråd om vilket djur man skulle vilja eller inte vilja återfödas till och här kommer några snabba val av mig:

Vill inte bli
Springbock - Hur kul kan det vara att bli en sån där hjortliknande sak. De som alltid står och ser livrädda ut på savannen eftersom de vet att de är gourmémat för de flesta andra djur. (Se bild)

Kan tänka mig
Giraff - Det vore skoj för mig som ofta önskat att jag var lite längre och inte behöver jag då döda några andra djur heller eftersom de lever på trädblad och sånt. Nackdelen är väl ett icke fördelaktigt yttre och att det kanske känns lite ensamt där uppe. Dessutom händer det ju att Lejon ibland även fäller Giraffer hmmm. Paris Hiltons råtthund vore kanske inte heller så dumt som ett andrahandsval när jag tänker efter...


Kommentarer >>
Postat av: Johan

Svårt att se dig som en giraff. Vad jag vet har du alltid petat undan grönsakerna på tallriken...

2008-04-05 @ 17:52:07
Postat av: Frippo

Katt, alla gånger. Bara ligga och slappa med gott samvete. Gå ut när man känner för det. Nu när man vet om farligheten med bilar också så är det ju lungt...=)

2008-04-05 @ 20:30:13
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: DoktorAnd

Kanske en svan?

2008-04-05 @ 21:05:31
Postat av: Mattias

Johan/
Dom där bladen högt uppe i träden ska vara djäkligt goda har jag hört :)

Frippo/
En honkatt i så fall för annars väntar en kastrering förmodligen och det är då jag icke sugen på :)

Doktor And/
Ha ha ja nu när doktorn kom in här så minns man ju många fågelarter man kanske skulle kunna tänkt sig vara *internt*
Pumba skulle nog vilja vara en hök i så fall gissar jag med röntgenblick genom t-shirts..

2008-04-06 @ 08:47:53
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Fru P

En örn!!! Det vill jag bli om jag måste välja!

2008-04-06 @ 14:19:41
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0