Håkan Hellström, Ullevi

Jag har ju tidigare i bloggen skrivit om två konserter som mina bästa någonsin. Håkan Hellström på Hovet, 2010 och sedan Bruce Springsteen på Ullevi sommaren 2012. Nu har det hänt igen och jag har svårt att tro att jag någonsin får vara med om en lika magisk konsertkväll som när Håkan Hellström intog Ullevi inför 69000 människor en varm sommarkväll den 7 Juni, 2014. Ett minne för livet!
 
Så här var konserten låt för låt:
 

Tro och tvivel ++++
En perfekt öppningslåt och den låt jag hade gissat att Håkan skulle börja med.
 
En vän med en bil +++
Inte någon av min större favoriter med Håkan men bra drag.

Du kan gå din egen väg ++++ 
Ös till bra poplåt.

Nu kan du få mig så lätt ++++ 
Värme och mäktig allsång, förstås!

Man måste dö några gånger innan man kan leva +++++
Har alltid gillat den här låten lite extra live och så även nu. 

Ziegenarliv dreamin’ ++
Bra driv i denna låten på skiva men konsertens svagaste nummer enligt mig.

Vid protesfabrikens stängsel
++++
Nyckelharpa, fiol till denna fina ballad i solnedgång

Jag har varit i alla städer ++++
Den populära Göteborgshyllningen går förstås hem hos publiken på Ullevi.

Gårdakvarnar och skit +++++
Vilka rysningar att stå på Ullevi denna varma sommarkväll och få höra denna ljuvliga låt.

Dom där jag kommer ifrån +++
Valet av gästartisterna Kapten Röd o Freddie Wadling kändes sådär. Bra drag.

Kom igen Lena 
+++++
69000 människor som dansar. Lycka och eufori!

Brännö serenad +++
Somrig vacker låt.  

När lyktorna tänds +++++
Fantastisk låt här med U2-intro, fantastiska minuter på Ullevi.

Shelley +++++
Kan låta bättre på skiva men ett mästerverk till låt är det.

Klubbland
++++
Ullevi förvandlas till dansgolv igen. Mäktig slutfas när hela innerplanpubliken hoppar.

Pistol ++++
Grym syntballad som nog ändå låter snäppet bättre på skiva enligt mig.

För sent för Edelweiss +++++
Publikens sång, alla tända mobiler, Håkans sång, kören. Så vackert!

Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din ++++
Grym låt, enormt driv i denna låt när den stegras upp och publiken hänger på.

Mitt Gullbergs Kaj Paradis +++
Fullt ös men ingen av mina största favoriter med Håkan. Minns ej vad jag tyckte :)

Kärlek är ett brev skickat tusen gånger +++++
En tagen Veronika Maggio kommer in och sjunger denna fina ballad ihop med Håkan.

Hela huset ++++
Logiskt att duon fortsätter med "deras låt". Enorm allsång.

En midsommarnattsdröm +++++
Som jag älskar denna låt! Håkan får hjälp av Adam Lundgren o Von Brömsen. 

Ramlar +++++
Dans, dans, dans. Vilken perfekt livelåt! Ullevi kokar förstås.

Det är så jag säger det +++++
Episk ballad med tända mobiler, saxofonen och inslag av "Kärlekens tunga", oj oj!

Valborg +++++
Aldrig har en allsång varit vackrare än vid denna låt denna sommarkväll.

Känn ingen sorg för mig Göteborg +++++
Som denna låt växer live. Kommer aldrig uppleva mer ös på en konsert någonsin.

Det kommer aldrig va över för mig +++++
och kokande övergången till denna superba låt sen då. U2-version som låter fantastisk!

Du är snart där +++++
Ännu en episk ballad som innebar ståpäls och vemod då slutet närmar sig.

Bara dårar rusar in & Nu kan du få mig så lätt ++++
Fin avslutning. Vackert när Håkan sitter kvar ensam på scenen med publiken.


 


Kommentarer >>
Postat av: Ullrika

Gissar du var å kollade på filmen som sändes nyligen :)

Svar: Nej, jag var ju inte det. Hade räknat med/hoppats på att den skulle visas någon mer gång och på en roligare dag än tis-ons då det icke passade mig. Ångrar mig lite nu men o andra sidan kan inget slå känslan av att vara där live men får se den på dvd sen annars då :)
Jack71

2014-12-16 @ 21:48:55
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0