Henkes bröllop

I Lördags den 30 Juli, 2012 fick vi vara med på ett fantastiskt bröllop då min gode vän Henke Larsson gifte sig med sin Mona ute vid idylliska Bullandö. Själva bröllopsakten hölls vid deras sommarhus i trädgården och sedan promenerade vi ner till den stora hamnen och höll till på restaurangen där vi serverades en trerättersmiddag med massor av fantastiska tal och uppträdanden. Min kompis Johan var toastmaster och skötte det förstås galant.
 
Henke och jag lärde känna varandra när jag började på Lillsveds Idrottsfolkhögskola -96. En av mina närmsta kompisar Jonny som börjat där året innan och gick med Henke hade fixat så att vi tre fick bo ihop i legendariska Tegelvillan mitt första år på Lillsved. Henke och jag blev jättebra kompisar och har efter skoltiden umgåtts flitigt då det alltid var hos honom jag och Jonny bodde vid våra många partyhelger i Stockholm efter skoltiden.
 
De senaste åren har vi i Lillsvedsgänget tyvärr träffats mindre än tidigare då flera av oss skaffat barn eller blivit sambos men när vi träffas känns det alltid precis som vanligt. På bröllopet fick jag ju också träffa lite fler gamla Lillsvedsvänner som Anna, Eva, Catti, Nisse och med flera och det var lite synd att middagen blev så lång bland annat pga alla tal då jag gärna hade pratat mycket mer med många av dem än vad som blev möjligt.
 
Avslutningen blev trist då jag fick tillbaka de välbekanta magkramperna på nattbussen in mot stan. Hoppade av bussen halvvägs och tog istället Taxi till Södersjukhuset då jag plågorna var enorma. Liggandes där på en brits  så började det släppa lite så att vi kunde promenera till vårt hotell. Känner mig maktlös när det gäller att få reda på vad magproblemet men får ta en semester i hälsans tecken och hoppas slippa eventuella attacker.
 
Tack till Henke & Mona m.fl. för en fantastisk dag/kväll att minnas!
 

Kommentarer >>
Postat av: Ullrika

Usch det är så läskigt det där med din magvärk. Kan de aldrig få ordning på vad det kan vara?

Härligt med bröllop iaf! Alltid en skojig fest - om än det kan bli en lite långdragen middag ;)

Svar: Nä, det verkar inte så. Tack för din empati och för att du fortfarande läser min icke uppdaterade blogg :) Hoppas allt är bra med dig och familjen!!!
Jack71

2012-07-25 @ 00:01:44
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0