Jakten på den försvunna staden

Jakten på den försvunna staden + + + +   (121208, Rival i Stockholm)
 
I Lördags var jag och Tina på besök i Stockholm då vi såg Filip & Fredriks hyllade krogshow "Jakten på den försvunna staden". Jag ville ju se den där showen när de var i Gävle men då krockade det med en SM-finalmatch för Brynäs så det fick bli i Stockholm istället på mysiga Rival på Söder.
 
Jag älskar ju Filip & Fredrik och följer det mesta de gör. Visst kan jag förstå att en del tycker de är gapiga men samtidigt så missar dessa människor så mycket av deras genialitet. Hade inga speciella förväntningar på denna krogshow då jag inte riktigt visste vad som väntade men både Tina och jag tyckte att detta var jättebra.
 
"Jakten på den försvunna staden" handlar ju dels om att Filip & Fredrik på ett roligt sätt ihop med publiken försöker få fram det som är unikt just med den staden de gör showen i. Showen handlade oxå mycket om deras vänskap och om hur det började med en klassisk helg i Köping som Fredrik berättar om via denna sång >>
 
De pratar oxå om bådas uppväxt och svävar ut improviserat i samtal om allt möjligt precis lika lysande som i podcasten så att både ungdomar och 60-åringar i publiken vrider sig av skratt. Denna show tilltalade verkligen både unga och gamla. Förutom skratt och träffsäker dialog så fick vi ju även höra på fin sång som t ex när Filip sjunger om den försvunna staden >>
 
 
Winnerbäcks "Om du lämnade mig nu" fick avsluta showen.

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0