Härliga Småkronor

Efter en trevlig nyårsafton hos Johan, Maria och Theo så såg jag fram mot imorse att se "Småkronornas" viktiga match mot Kanada i JVM. Den sändes ju igår kväll/natt men jag hade spelat in och lyckats undvika resultatet så att jag inte gick miste om denna höjdare. Lite segt att somna vid kl 03 och gå upp vid kl 07 men Max vill ju inte sova längre och som tur var så nöjde han sig med att spela lite dataspel o leka med min telefon så jag fick se hockeyn i lugn och ro. Skönt att jag tog det rätt lugnt med alkoholen också så att baksmällan inte var särskilt jobbig.

Vilken fantastisk underhållande hockeymatch det blev och Sverige spelade ju sensationellt bra men som vanligt lyckas ändå Kanada alltid alltid på något djävla sätt hänga med resultatmässigt. Till slut efter stor dramatik så segrade Sverige rättvist efter straffläggning vilket innebär direktplats i semin. Nu ska man inte ta ut något i förskott men slår de t ex Ryssland i semin så har de alla fall bra mycket större chans att slå Kanada eller USA i finalen än vad jag trodde inför turneringen.

Stort beröm till svenska laget och tack för makalös underhållning!


Kommentarer >>
Postat av: Anonym

- ojoj liverpool ! grattis till vinsten :)

2011-01-02 @ 01:13:33
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: alex

Grym match. Fast jag tyckte nog sverige ägde finalen redan förra året. Men canada är fruktansvärt effektiva framåt. Behöver inte ens en målchans för att det ska bli farligt.

2011-01-03 @ 19:53:10
URL: http://alst74.blogspot.com
Postat av: Mattias

Ja jag håller med Salle, Sverige har haft missflyt mot Kanada två år i rad tycker jag men som du skriver så är de fördjävliga på att göra mål de där!



Blir spännande med semin om en halvtimme nu!

2011-01-03 @ 20:58:07
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0