Attract Promenadband

Vi har funderat en tid på att köpa ett promenad/löpband och ha hemma. Helst skulle jag i så fall verkligen vilja ha ett rejält riktigt löpband att springa på för att det för min egen del skulle vara mer intressant. Tyvärr blir ju problemet då att ett riktigt löpband tar för mycket plats som vi inte har i vårt radhus och därmed sneglar vi istället lite mot ett smidigt promenadband som det där Attract som visas på bilden nedan.

Främst är det ju för Tinas skull eftersom jag hellre spelar innebandy/tennis när jag tränar men för Tina som kommer hem sent på kvällar så vore det ju en bra vinterlösning att ha ett smidigt promenadband så hon kan gå lite på kvällarna framför tv:n. Självklart är det bästa att promenera/jogga utomhus men med den vinter vi har just nu och med tanke på att någon av oss måste vara hemma med Max på kvällar så blir det ju inte av.

Risken är förstås stor att man köper ett sånt och så blir det stående i nåt förråd utan att användas så vi får fundera till ordentligt. Sedan måste man ju testa det och skulle det gå att jogga på det så är jag genast lite mer intresserad. Jag var ju in på Clas Ohlsson i Gävle igår där ett sånt band var igång men då hade jag ju mitt djävla ben som gjorde det omöjligt att testa och Tina satt ute i bilen med Max. Den stora fördelen med just detta promenadband är ju att det verkar vara så smidigt att fälla ihop och flytta undan när man inte använder det.

Vi får ju se hur vi gör, det kostar ju några tusen också.


Kommentarer >>
Postat av: Maria

Jag slog till och köpte ett efter att ha provat mammas. Det är verkligen superbra att ta till när man inte har möjlighet att komma iväg hemifrån och träna, då kan man ialla fall göra någonting (när man nu inte har så stort att man kan köpa ett riktigt löpband), var ju ett krav för oss med att det skulle gå att ställa undan bra och det gör det! Springa på det skulle jag inte göra, dels så är maxhastigeheten 10km/h vilket ju inte är nått jättetempo, sedan är det ganska smalt så jag skulle känna mig osäker att jogga på det, lätt att trampa utanför då känns det som. Sedan kommer det aldrig kunna ersätta "riktig" träning för mig, men det är riktigt bra förbränning och det kommer passa min svällande gravida kropp bra under Johans jobbarkvällar:-) Kan verkligen rekommendera det till Tina som har såååååå långa arbetsdagar och inte har möjlighet/lust att ge sig iväg igen när hon väl kommer hem.

2011-01-16 @ 10:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0