Tragiskt

Mycket prat nu på jobbet och i media om mordet som skedde i grannstaden Hofors för någon dag sedan. Jag känner inte till vilka de två förövarna är men har spelat innebandy med den häktade 20-åriga tjejens bror. Det verkar ju ha varit en planerad misshandel som har gått över styr och slutat så illa så att den 54-åriga läraren TJ dog. En sån djävla tragisk händelse och läser man historiken på den misstänkta killen så är det återigen ett fall där förövaren till detta vidriga brott borde ha suttit bakom lås och bom redan som så ofta förr, suck!

Han har alltså dömts för flera fall av misshandel o andra brott men vad jag förstår så har inget straff hunnit utdelats. Jag vet att det inte alltid är den bästa lösningen att ge förbrytarungdomar långa fängelsestraff men vi kan inte fortsätta låta människor som är en fara för omgivningen gå lösa hur som helst heller! Jag blir galen på den flathet jag upplever att rättssystemet visar mot folk som misshandlar, rånar oskyldiga människor mm.

Folk måste inse att en misshandel kan leda till såna här saker och bara det att oprovocerat misshandla andra människor ger en vink om att man är kapabel till värre saker! Även om de här ungdomarna kanske inte hade för uppsåt att döda så ska de ändå ha rejäla straff när de mitt i natten bestämmer sig för att gå hem till den avlidne för att misshandla honom. När de dessutom enligt uppgift använt ett brunnslock för att slå sönder glasdörren till hyreshuset så kan de inte hävda att det var något som hände i ett hastigt ögonblick av raseri heller.

Jag läser ofta i tidningarna om såna här olyckliga händelser och väldigt ofta finns det någon inblandad där man förundras över att den personen inte redan sitter inne och får vård. Folk kan prata om olyckliga barndomar, bokstavskombinationer och en massa annat men ibland känner jag bara som fullt hederlig fredlig människa att det nån gång får vara nog. Alla djävlar i världen som vill hata, misshandla, kriga och döda kan väl samlas i en egen världsdel så att vi slipper dem! En del skriver på nätet hur de tycker synd om de anhållna då de menar att deras uppsåt knappast var att döda. Personligen går alla mina tankar till den avlidnes familj!

Arbetarbladets artikel om mordet >>

Kommentarer >>
Postat av: ullisar

Usch jag har inte läst om det här mordet (det vimlar ju av våldsbrott överallt just nu och jag har nog liksom stängt av för att jag inte orkar...) men efter vad jag läser hos dig här i ditt inlägg håller jag med om vartenda ord. Och jag kan bara hoppas att "vår generation" blir bättre på att upptäcka och guida felvinglande ungdomar tillbaka.

2011-04-10 @ 21:36:02
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0