Kraschad Digitalbox

I helgen kraschade vår digitalbox som vi gjort oss så beroende av pga dess överlägsna möjligheter att spela in på flera kanaler samtidigt samt på ett enkelt sätt ställa in timers mm. DigitalBoxen var helt plötsligt stendöd så det gick inte att se på tv:n och jag gissade ganska snabbt att det var ett omtalat problem med digitalboxens nätdel som inträffat. Vilket flera andra ägare av denna Topfieldbox verkar ha råkat ut för har jag förstått genom forumläsning.

Fick lite panik i helgen då jag ju ville se Liverpoolmatchen men samtidigt så hade vi kalas för Tina som fyllde år med hennes familj på besök hela dagen. Som tur var har jag ju sparat min gamla Topfieldbox som gick sönder för något år sen och testade att installera den igen med tillhörande internetprogram som jag använder. Till min stora lycka så fungerade den så nu är allt som vanligt förutom att vi nu har en annan hårddisk med gamla inspelningar sparade.

Tack vare att jag hänger på ett teknikforum där vi diskuterar denna digitalbox mm. så har jag nu fått kontakt med en kille från hemtrakten som lovat att hjälpa mig att byta kondensatorer utan att ta speciellt mycket betalt.  Förhoppningsvis löser det problemet så att vi sedan kan börja använda den nyare digitalboxen igen där vi ju har ca 200 GB med tv-inspelningar som väntar på att ses från oss i familjen.

Suveränt med internet och vänliga hjälpsamma människor som kan lösa mitt I-landsproblem!!!


Kommentarer >>
Postat av: Maddiz - ett liv i flera delar ♥

fin blogg!:)

2011-04-06 @ 17:58:35
URL: http://imfreakingouttotally.blogg.se/
Postat av: ullisar

Jag älskar forum och hjälpsamma mänskor (på internet)!! Kunskapen som går att få ta del av, och hjälpa till att sprida i det fall du själv kan tillföra information, är enorm. Det var inte bättre förr ;)

2011-04-07 @ 22:03:35
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Maddiz /

Tack för det!



Ullisar/

Ja det är otroligt hur mycket hjälp man kan få av vänliga människor på nätet bara man hittar rätt forum. Den här digitalboxen jag krånglar med ideligen har jag fått så enormt mycket hjälp av människor som lägger ner timmar på att hjälpa andra.

2011-04-08 @ 08:21:43
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: ullisar

Det allra bästa är ju att supporten kan bli recyclad! Genom att googla problemet hittar jag ofta hjälp i forum och gamla FAQar :)

2011-04-10 @ 21:29:41
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0