Bröstsmärtor igen

Det var en trevlig eftermiddag/kväll i Fredags när vi först fick bevittna det fina bröllopet mellan Danne och Sara för att senare vara med på en trevlig bröllopsfest. Jag brukar inte vara lättrörd men det kändes väldigt rörande och fint att se brudparets lilla 2-årige son Wilmer springa runt i kyrkan medan en ung tjej vackert sjöng Lundells "Kärleken förde oss samman". Det var ju Wilmer som föddes med det allvarliga hjärtfelet och som med sina föräldrar genomled ett helvete hans första veckor i livet. Fast nu är han helt frisk och det kändes så glädjande att se honom springa runt i kyrkan med sin fina smoking och tuggandes på majskrokar. 

Bröllopsfesten var trevlig med den sedvanliga middagen med lite tal och annat som efterföljdes av dans eller mingel i soffrummet där den välbesökta baren fanns. Just middagen kändes väl ändå lite småseg ibland då det ju med bordsplacering kan bli lite stelt beroende på vart man hamnar. Festen pågick till ca klockan 02 på natten när vi förvånade upptäckte att de flesta var på väg hem! Eftersom vi som var kvar fortfarande var pigga och i bra partyform så bestämde vi oss för att åka hem till Jens och Pernilla på efterfest. Förutom mig och Tina så följde även Patte och Maria med dit.

Vid klockan 03 ungefär så började jag känna av lite symtom till bröst/magsmärtor som jag tyvärr känner igen väl vid det här laget men som jag inte har haft på ungefär ett år nu. Det blev bara värre och jag bad Tina om att få åka hem då jag bara kunde ligga och vrida mig i plågor. Svårt beslut det där då det kan vara något med hjärta och tjejerna beslöt ändå att kalla dit ambulans för att de skulle kunna kolla EKG. En av ambulansgubbarna var en kille som jag brukar spela innebandy med på friskvården på jobbet och eftersom det hade gått en timme nu så hade kramperna tack och lov börjat släppa lite så jag kunde beskriva mina smärtor/problem för dem.

Eftersom EKG:et visade nån avvikelse så bestämde ambulanspersonalen att jag måste följa med dem in till sjukhuset trots att jag bara ville hem då jag ju vet sen tidigare liknande händelser att de aldrig hittar felet på mig. Fast o andra sidan blev man ju orolig för att det var nåt med hjärtat så bara att lyda. Tina följde med i ambulansen in också. Där inne gjordes lite tester men det visade sig sen vara lugnt och jag mådde bättre så inget annat att göra än att beställa en taxi hem. Stackars Tina som också partajat rejält blev väldigt fylldålig där inne och fick kräkas lite så vi hade väl inte någon jätterolig Lördagsmorgon och kom i säng hemma klockan 7 på morgonen.

Hela Lördagen sen var vi som två slakt och den där tilltänkta 40-årsfesten som jag skulle besöka var det bara att ställa in. Som tur var för oss kunde mamma ta hand om Max hela dagen så vi fick försöka pigga på oss lite. Nu några dagar efteråt mår jag fortfarande lite sådär men är alla fall på jobbet. Orkar inte dra hela historiken med mina krampanfall men jag har fått det här nu vid ca 8-9 tillfällen i mitt liv de senaste 10 åren och alla gånger utom två så har det varit efter rejäla fester. Så den stora frågan är ju vad det är med alkohol som triggar igång de här bröst/magsmärtorna ibland? Jag har ju dessutom under våren 2009 gjort en massa dryga magundersökningar och pratat med 5-6 olika läkare så känner mig rätt villrådig nu. Många talar om att ångest/stress kan ge såna här enorma smärtor men varken läkare eller jag tror riktigt på den teorin när det gäller mig även om jag tyvärr inte saknar områden just nu i livet att få dessa symtom.

Vi får se hur det blir framöver. Jag vill verkligen inte få tillbaka de där anfallen igen och eftersom risken för att få dem ökar rejält i fyllan så får jag se hur jag gör med partajandet i framtiden. Hoppas inte det låter som om jag har alkoholproblem nu för det har jag inte men det känns ändå lite trist då jag ju inte partajar så ofta numera men alltid har väldigt roligt när jag väl gör det. Det brukar ju liksom ingå lite när vi har parträffar eller när man tar en grabbkväll men samtidigt så finns det inget viktigare än hälsan och kan jag slippa att få dessa krampanfall genom att undvika alkohol så är det ju värt att helt enkelt ge sjutton i att dricka nåt men vi får se hur det blir.

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0