TV-kväll

Fredagskvällen tillbringades som vanligt framför tv:n med kvällstidningar och lite godis. Man blir förvånad över hur mycket man hinner se när man kikar på saker i efterhand och kan spola förbi onödigt dravel som reklam eller när en hysterisk Jidhe för tusende gången tjatar om Sveriges största musiktävling.

Följande program/serier/film kikade jag på mellan ca kl 20:00-01:00.

Lite Sällskap
Inspelat sedan Måndagen och avsnittet var inte lika bra som jag hade trott.

Idol
Jay och Geir solklart de bästa denna kväll. Sämst var väl att Jidhe är väl övertaggad och att juryn fortsätter tjata om Andreas Weises bratliknande utseende istället för att ge relevant feedback till honom.

Idol Eftersnack
Såg det för första gången i år och de programledarna från The Voice, främst Josefin Craafoord lyckas bra med att följa upp sina föregångares kalkoninsatser i detta program. Helt värdelöst program som vanligt!

The Sopranos
Är nu inne på säsong 5 i ett skede där man nästan som tittare får lite ångest då jag vet att Chris fru och Tonys kusin snart kommer att "försvinna". Makalöst bra serie som tål att tittas på flera gånger!

Entourage
Kikade på avsnittet där Vince börjar dejta porrstjärnan Sasha Grey! Ari i högform dessutom, grymt!!!

Tears of the sun
Långfilm med Bruce Willis som sändes på SVT denna kväll. Filmen utspelas i Afrika och är stundtals sorglig, vemodig och djävligt rå när den skildrar en del av våldet som pågår där i verkligeheten också. Jag har numera otroligt svårt att se sorgliga händelser som när någon förlorar sitt barn t ex så det blev en del tårar. En klart sevärd krigsfilm tycker jag.



Kommentarer >>
Postat av: Lina

Håller med om Lite sällskap. Och ännu sämre blev det idag. Det blir inte kärlek för någon där tror jag... möjligen, möjligen Stellan. Och vad var grejen med Ninas trädgårdsföredrag?

2010-10-18 @ 22:57:12
Postat av: Mattias

Spelade in så får se programmet senare men trist med ännu ett mindre bra avsnitt då. Nä, jag skulle bli väldigt förvånad om någon av de tre hittar kärlek. Känns som om två av dem tyvärr är chanslösa och två av dem kanske mest vill leka runt lite till.

2010-10-19 @ 08:22:24
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0