Hemma igen

Ja då har vi varit hemma några dagar efter vår lilla 4-dagars tripp till Lindvallen i Sälen. Vi har haft det bra där uppe och att få hyra en sån fin lyxig stuga i 4 dygn för priset 600 kronor var ju ett otroligt erbjudande. De här stugorna kostar ca 6-7000 kr att hyra en vecka under högsäsong annars. Läget var ju dessutom enormt bra då stugan låg precis vid äventyrsbadet Experium där det även fanns en bowlinghall och massa annat. Vi besökte badhuset en gång och det var ju väldigt lyxigt att få vara nästan själv i ett sånt fint äventyrsbad där Max trivdes som fisken i vattnet! En annan kväll så bowlade vi och lät Max prova lite spel i spelhallen. Vi gjorde inga strålande bowlinginsatser någon av oss men jag vann alla fall!!!

Det blev inte så mycket slalomåkande men vi var till Tandådalen vid två tillfällen och hyrde skidor till Max under en förmiddag så att han fick prova på att åka lite. Där i Tandådalen fanns det en bra barnbacke med rullbandslift där han även kunde åka bob. Själv gjorde jag slalomcomeback efter ca 8-9 års frånvaro genom att kasta mig ut i Tandådalens svarta pist där det var tokdimma så man såg knappt någonting. Efter 2-3 åk så fick jag vansinnigt ont i fötterna av pjäxorna så jag åkte ner till Tina och Max istället. Tyvärr var inte Max på något strålande humör denna dag och efter trotsutbrottet från hell i en värmestuga så åkte vi hem till stugan istället.

Hur som helst så är det något speciellt med att vara i fjällen och jag som inte direkt älskar vinterårstiden tycker mycket om vintern när jag är på en sådan plats. Att dessutom få bo i en sån där mysig lyxig stuga med bastu mm. var ju jättetrevligt. Det som var mindre roligt var väl att Max var väldigt ojämn i humöret och när det ska trotsas ofta vid på eller avklädning så satte det ju ner humöret lite. Dessutom hade det förstås varit ännu roligare att ha åkt upp med någon mer familj så att barnen kunde leka och vi vuxna hade kunnat göra lite mer egna saker än vad det blev nu.

Hur som helst en lyckad semester och det blir fler fjällresor i framtiden!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0