Sporten i helgen

I Lördags blev det ju inte mycket vettigt gjort då Max var helt slut efter nattens kräkningar och "vi andra" var inte så pigga heller. Så trots finväder blev det mest en innedag där vi alla fall fick lite plantering gjord. Jag var hos Roffe en hel del timmar på eftermiddagen/kvällen för att ihop med Perra, Persson och Togga se Sveriges semifinal i hockeyn samt finalen i Champions League på kvällen.

Vad gäller hockeyn så sved den onödiga förlusten mot Tjeckien enormt men sån kan idrotten vara och även om jag inte är något stort fan av Bengt-Åke Gustafsson så tycker jag kritiken mot honom för timeouten blev sjukt överdriven!!! Sen att Tjeckien slog Ryssland igår var ju fantastiskt gjort men de har haft enormt flyt i detta VM och trist att domarna hjälpte dem i sista perioden genom att ge en Ryss en horribel femminuters utvisning.

Skönt att Sverige fick vinna sista matchen och ta bronset alla fall och jag tycker att Tre Kronor har gjort en fullt godkänd VM-turnering där jag tycker att spelare som Magnus Pääjärvi-Svensson, Niklas Persson, Jonas Gustafsson, Jonathan Ericsson, Jonas Andersson, Linus Omark, Viktor Hedman, Magnus Johansson och några flera har imponerat mycket. Kul för Bengt-Åke också att avsluta med medalj även om semifinalförlusten kommer svida ett tag.

I Champions League-finalen så höll jag på Bayern München men fick se den odräglige Mourinho jublad igen istället då Inters gnet-taktik återigen lyckades mycket tack vare fantastiske Milito. Man kan ju lugnt säga att Inter måste vara nöjd med Zlatan-affären då man förutom Etoo även bland annat kunde värva Milito och Sneijder. För Zlatan måste ju Inters seger svida rätt bra men samtidigt förstår man ju honom helt att han ville till Barcelona. Stort grattis ändå till Inter som gjort det fantastiskt bra men de har precis som Tjeckien haft mycket stolpe in också!


En bitter man idag på Max t-shirt kanske...

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0