Twin Peaks tillbaka!

Den 30 Juni börjar Kanal 9 att reprissända tv-serien Twin Peaks igen! Den serien sändes ju i SVT med start 1990 och blev en stor snackis och får betecknas som en kultserie. Nu vet jag ju inte om man skulle tycka den är lika bra när man ser den igen men jag kan nog rekommendera er som ej har sett den att kika. Början av serien de 5-6 första avsnitten tyckte jag då var något av det mest spännande, bästa jag hade sett på tv. Tyvärr lär jag väl säga att serien sen vad jag minns gjorde en "Prison Break", dvs den spårade ur rätt så rejält mot slutet tyckte jag.

Helt klart så ska jag sätta en timer så att min digitalbox spelar in alla avsnitt för man vill ju återuppleva alla karaktärerna en gång till. FBI-agent Cooper, polisen Harry, sexiga Audrey, dansande Leland, dryge Lucy, mystiska James och inte minst den ruskigt otäcke Bob som gav mig mardrömmar flera år framåt då fast jag var i 20-års åldern när serien sändes! Det klassiska introt glömmer man ju heller aldrig! Så den 30 Juni är ett datum att lägga på minnet om man än en gång eller för första gången vill ta del av gåtan...

Vem Mördarde Laura Palmer???



Kommentarer >>
Postat av: Pamie

Yay! Vilken lycka, måste också sätta på timer då.

2010-06-20 @ 13:14:27
URL: http://mauselie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Faktiskt aldrig sett det, kanske får ge det en chans då :)



Jag tycker det är kul att danskarna vann, ska åka över och se matchen mot Japan på torsdag. Känna av den där stämningen lite! Samtidigt tycker jag inte det, måste hålla med en kompis till mig på den punkten, Sverige var inte alls så bra som man måste vara i ett kval och som du säger, saknade flytet som danskarna hade i sina kvalmatcher. Och är det någon som borde tycka att det svider med danskarna i VM är det Micke... han passade ju fram till deras mål mot oss. Men det är bara att släppa och titta framåt, se till att bygga ett bra lag som kan ta oss igenom EM-kvalet :)



Ja, det är roligare fotboll att titta på nu. I början var det otroligt segt! Det är ju spännande mästerskapsfotboll man vill se. Där ALLA VILL VINNA inte där man halvjoggar runt planen ..

2010-06-20 @ 13:18:38
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Johan B

Jag har Twin Peaks boxen med extramaterial om du vill låna istället!! Grymt bra serie!

2010-06-20 @ 15:13:51
Postat av: Karin

jag ÄLSKAR twin peaks, fullkomligt älskar, en av de bästa serier som skapats.. och jag vet vem som mördade laura palmer:)



angående att springa som vakt så tror jag tyvärr inte att det hade varit ok att fota då haha



och förstår hur du menar men ändå inte - jag ser inte "det där folket" som överklass, jag tycker alla verkar jordnära, supergulliga och ja - prinsar och prinsessor helt enkelt:) och jag tycker det är otroligt vackert att daniel en vanlig hälsingekille (jag är ju också från hälsingland) har okej:ats och nu är prins.. så att säga.. hans pappas tal var så hemskt bra igår och även hans eget. Tycker de verkligen är en fin kungafamilj:)

2010-06-20 @ 21:45:13
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Mattias

Karin/

Tvivlar inte en sekund på att Victoria är en jordnära gullig tjej o kanske en del andra i kungahuset men i mina ögon känns det ruskigt stelt på de här kungatillställningarna och när Drottning Silvia måste läsa på en lapp när hon skulle säga på Youtubeklippet att Daniel är en trevlig kille så kändes det inte så jordnära o gulligt. Att en vanlig kille som Daniel har okejats av Kungahuset tycker jag mer är en självklarhet än vacket men i övrigt håller jag med om att vi har en fin kungafamilj. O pappans o daniels tal som jag sett idag var bra. Jag hade svimmat av skräck! :)

2010-06-20 @ 22:22:12
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: ullisar

det finns några såna här riktigt banbrytande serier av typen Twin Peaks (just nu kommer jag såklart inte på en endaste!). den riktigt stora grejen är ju att utbudet då var så mycket mindre än nu, med två (möjligen tre, max fyra) tv-kanaler om jag inte räknar övriga nordiska kanaler som en del kunde få in redan då så blev det ju liksom nåt man "måste" se. men sändningstiden var om jag inte minns fel helt galen? när det begav sig menar jag. vilket produktionsbolag låg bakom förresten? måste nästan ha varit HBO väl? om de redan då låg i bräschen för coola utanför-boxen-serier vill säga?

2010-06-21 @ 00:08:50
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Jo det var ju lite annorlunda då helt klart när det inte fanns lika många kanaler men som jag skrev så har jag ingen aning om hur man tycker om serien nu men många håller ju Twin Peaks som en av de bästa serier som har gjorts..... förutom urspårningen...



Nä, vad jag vet så var det inte HBO utan ABC eller vad de heter som producerade serien. För en gångs skull en bra serie som inte HBO ligger bakom alltså :)

2010-06-21 @ 07:54:13
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nina

BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR...jag var skiträdd för Twin Peaks, bara jag hörde musiken så stod alla hårstrån rakt upp! Jag är för rädd för sånt där... :)



// Nina (snart 38 år) :))))

2010-06-21 @ 20:34:20
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Nina/

Du är inte ensam Nina, vet knappt om jag vågar se Bob igen!!

2010-06-22 @ 10:01:24
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, jag kollade igenom serien i sommras(jag är femton) och det är helt klart något av det bästa jag sett! Dock tyckte jag inte om slutet något vidare då min favorit agent cooper went maaaad ):

Haha, och sen är jag nog en av det enda som var rädd för Laura, kunde inte sova på några veckor tak vare henne :)

2010-06-22 @ 13:19:15
URL: http://manipulated.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0