Om bröllopet

Jag tillhör den skaran som bryr mig väldigt lite om det stundande bröllopet mellan Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling men tänker trots det skriva ett litet blogginlägg om det. Jag ska inte raljera över hur märkligt jag tycker det är att folk är så besatta i detta bröllop då vi ju alla är olika och en del väljer att se alla matcher i fotbolls-Vm medan en del tycker att det är spännande att se och läsa allt om bröllopet.

Jag är nog varken för eller mot kungahuset men tycker att det på många sätt är en uråldrig instutition och jag kan inte förstå varför t ex Victoria och Daniel vid intervjuer måste framstå som att de lever på 1800-talet. En orsak till att de framstår som så förbannat trista vid intervjuer är ju förstås rädslan för för vad kvällstidningarna ska skriva men jag tycker ändå att de borde kunna vara lite mindre formella.

Som jag skrivit tidigare i bloggen så gick ju Daniel Westling på Lillsved året före mig och jag har ju några kompisar som som kände honom rätt bra. Jag har träffat och surrat lite med vår blivande kung några gånger jag också! (Jag mötte Lassie). Kul att veta lite skvaller som att han t ex har XXXXXX XXXXXX XXXX!!! På den tiden upplevde jag Daniel som en supertrevlig, social kille som var väldigt eftertraktad bland brudar medan han nu lite mera framstår som en träbock från överklassen, drillad till att framstå som sådan.

Jag skulle dö av nervositet om jag skulle gifta mig själv och man kan ju bara tänka sig hur Daniel känner eller pappa Olle som ska hålla tal som ska recenseras över hela världen, brrr. Presenter från hela världen haglar in och från Daniels hemkommun fick brudparet ett par folkdräkter, Vad kul för dem!!! Jag hoppas att Daniel och Victoria kan modernisera kungahuset och sitt sätt att vara en aning och önskar dem all lycka till i framtiden!!!

Ska ni kika på Bröllopet? (Själv föredrar jag VM)


Kommentarer >>
Postat av: Junitjej

Visst upplevs Daniel som en träbock?! Hans leende känns inte äkta och det känns stelt. Undra om han är en träbock i sängen också...

2010-06-18 @ 10:36:42
URL: http://junitjejen.se
Postat av: ullisar

jag har hört att han blivit ganska mobbad av överklassfolket kring Stureplan, kallad "bonden" och mer eller mindre frysts ut? vår kronprinsessa är en cool fisk, jag litar på att hon valt en kille med charm! kul att läsa att jag gissat rätt :)



ps. vi har som du vet en gammal Philip med bild-i-bild-funktion som snackar bra med antika analoga kabel-tv-sändningar så vi kan köra både och!

2010-06-19 @ 14:16:54
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Junitjej/

Ja huruvida han är en bock i sängen eller inte har jag ingen aning om :) Lite trist att han upplevs sådär när folk som känner honom bättre ser en helt annan sida men inte så lätt att va prins heller kanske...



Ullisar/

Jaså, ja det hade jag inte hört. Jag vet bara att när man träffade honom på Gotland några somrar under "Stockholmsveckorna" så kändes han absolut inte som någon "bonde" utan verkade djävligt populär och så. Jag är då inte avis på att vara i överklassen, fyfan vilka stela trista tillställningar!



kanon med bild i bild en sång gång så hela familjen blir nöjd förstår jag :)

2010-06-20 @ 08:49:30
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Lina

Fast vilka är det som upplever honom som tråkig egentligen? De som är totalt anti bröllopet och gnäller på allt som går att gnälla på. Jag tycker de flesta snarare verkar gilla Daniel...? Eller? Om inte innan, så efter talet iaf :) Däremot tycker jag han ser rätt trist ut nu för tiden, föredrar som han ser ut på bilden ovan med lite mindre backslick. Hur som, jag hade inte tänkt så mkt på bröllopet innan, men blev bjuden på tårtkalas och bröllopstittande och nu tycker jag att det är ganska roligt att ha sett det iaf.

2010-06-20 @ 12:13:40
Postat av: Camilla

inte för att vara den som gnäller men daniel kommer aldrig bli kung. så egentligen kan du inte skriva "vår blivande kung". tänkte bara påpeka det, dock är jag inget större fan av monarkin, så jag bryr mig inte egentligen om hurvida han blir kung eller inte. men rätt ska vara rätt :P

2010-06-22 @ 12:31:58
URL: http://camiillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0