Lördagsmorgon

Det har varit en härlig vecka vädermässigt och vad skönt att se att solen även skiner idag när man äntligen är ledig nu denna Lördag! Max och jag har varit uppe sedan halv sju medan Tina fick en välbehövlig sovmorgon då det ju blivit väldigt tidiga morgnar för henne nu när hon jobbar i Falun. Det verkar alla fall gå bra för Tina och hennes syster där på Försäkringskassan så förhoppningsvis kan detta leda till något bra i framtiden. Om inte annat så har de ju fått in en fot och fått lära sig saker de har nytta av framöver. Vad gäller tidiga morgnar så har även jag och Max varit uppe tidigt men det behövs då det varje morgon blir en kamp mot klockan för att hinna till dagis i tid då Max är inne i en dryg trotsperiod. Det lär bli värre i framtiden gissar jag, vad kul!

I veckan som varit så har vi ju jobbat som vanligt. Sedan kom Jonny och Ebba förbi här en kväll för att umgås lite med mig och Max. "Vilken stooor tjej" sa Max ideligen om Ebba som ju är ett år äldre än Max, ha ha. Det har blivit alldeles för lite träning även denna vecka men pga dagisfest, inställd innebandy pga brist på folk och besök av kompisar på kvällar så blev det så. Ingen förbjöd mig i och för sig att springa sent på kvällen men har svårt för att träna sent på kvällen tyvärr. I Torsdags fick jag alla fall träna lite innebandy för sista gången denna säsong med "Torsdagsgänget" och det blev en bra sista träning då jag kände mig i kanonform och öste in mål. Igår kväll var vi ute i trädgården hela kvällen. Max hjälpte till med krattning och rensning av maskroser, vattning mm. och tycker sånt är jätteroligt.

Idag Lördag så ska jag snart spela tennis i Storvik mot Wanke. Det ska bli så djävla roligt och efter att ha tittat massa på Franska Öppna i veckan så känner man sig ännu mer sugen på grustennis! Är lite orolig över onda axeln men får köra lugna servar och bita ihop. Nu är jag äntligen klar med målningen av våra två altaner så nu ska utemöblerna ut idag och sedan ska vi få besök av Johan, Maria och Theo mot eftermiddagen/kvällen. Då blir det lite grillning och så får grabbarna leka lite. Då kan vi planera vår semestervecka ihop i sommar ock så kanske det slinker ner några kalla öl eller nån grogg i sommarvärmen också!

Ha en skön Lördag!!!

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0