Glad Midsommar

Efter att ha varit kanonväder hela veckan så är det tyvärr lite ostadigare i helgen men så är det ju alltid på midsommarhelgen då man som allra mest önskar sig kanonväder. Det verkar alla fall inte bli några långa regnskurar så vi får hoppas på det bästa. Har sovit dåligt de sista nätterna så tog soffan inatt för att sova ut men jag somnade kl 23:30 för att vakna klockan 04 tokpigg, suck. Så istället för att sova ut så fick jag plöja några avsnitt av tv-serien V tills jag hämtade ner Max när han vaknat. Brukar inte lida av lite sömn så mycket ändå så bara att köra på!

Nu vid lunch ska vi åka ut till brorsan, Anna, Milton och Felicia för lite midsommarfirande i Årsunda och mamma kommer nog dit också. Vi ska till nån plats där de reser midsommarstång och dansar mm. vilket ju kan vara roligt för Max även om jag själv inte är jätteroad av sånt. Senare på eftermiddagen ska vi hem till Johan, Maria och Theo för att fira midsommar hos dem. Sen blir det nog en långpromenad hem inatt med Max sovandes i barnvagnen och förhoppningsvis så regnar det inte då.

Imorgon på midsommardagen ska vi hem till Wanke på lite fest och är det sen bra väder så blir det nog en sväng ut till Gästrike Hammarby där jag firat midsommardagar ungefär 20 av de 22 senaste åren. Det är djäkligt roligt ute på den idylliska platsen vid sjön och i år ska Micke Syd köra lite Gyllene Tider-låtar där ute vilket gör att man hoppas att det kommer mycket folk. Så det blir en tvådagars i helgen och man får hoppas att baksmällan på Söndag blir vänlig mot mig som småbarnspappa.

Ha en trevlig midsommar!!

Kommentarer >>
Postat av: Johan B

Ät mycket fet mat, drick mycket öl och var gärna bakis i en vecka så kanske, kanske jag har chans att hålla ett (!) servegame i alla fall.. :-(

2010-06-25 @ 10:53:43
Postat av: pangis

Hoppas ni haft en fin helg och att resten av sommaren blir toppen!

2010-06-27 @ 14:19:13
Postat av: DD

Tack det samma!

Min midsomamr var både bra och dålig.

Fint väder, goda skratt, bra vänner, fint väder igen, ingen baksmälla och sist men inte minst infernalisk värk i hela kroppen i tre dygn.



Nu är jag nästan fri från värken, det är ännu finare väder och det är måndag och jobb.



Två veckor kvar till semester!!!

2010-06-28 @ 07:51:53
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0