Mot Kolmården

Det har varit en lång Lördag då jag efter 1,5 veckas halsont "äntligen" blev förkyld inatt och hade extra svårt att sova så det slutade med att jag låg och kikade på fem avsnitt av Flashforward från kl 03:30. Vid klockan 8 hade jag tennistid mot Wanke och trots att jag hade sprängande huvudvärk, nästäppa och halsont så tyckte jag det ändå var värt att få spela lite tennis. Det var asjobbigt men roligt ändå och bra spel från bådas håll! Jag vann en match med 2-1 i set och sedan började vi en ny match där Wanke tog ledningen med 6-4.

Resten av dagen har jag varit väldigt seg och haft ungefär som en bakfylla x 5 men förhoppningsvis släpper förkylningen lagomt tills vi tidigt på Måndag morgon åker ner till Norrköping där vi har hyrt hus i en vecka med Johan, Maria och Theo. Det ska bli väldigt roligt att besöka Kolmården med våra 2-åringar och även att få utforska den fina skärgården i Östergötland. Finns ju många platser som Söderköping, St Annas skärgård och Bergs Slussar mm. som jag har hört mycket gott om och ser fram mot att besöka.

Ikväll har vi grillat och det är otroligt vad många fina Lördagskvällar det är denna sommar! Nu sitter jag vid datorn och bränner lite nya skivor inför vår semestertripp. Bland annat försöker jag få ihop en ny Winnerbäckskiva med den låtlistan han verkar köra på årets sommarturné. Snart dags för lite VM-fotboll igen och eftersom jag blivit nyförälskad i Tyskland så håller jag på dem lite extra även om jag unnar den fantastiske Forlan i Uruguay lite framgång också. Jag gillar världsstjärnor som verkar kunna hålla fötterna på jorden och prestera samtidigt som de är lagspelare. Som jag skrev tidigare håller jag på Spanien i finalen och tycker de är väl värda ett VM-guld!

Imorgon ska vi åka till Storviksbadet med Johan, Maria och Theo är det tänkt. Då kan vi passa på att njuta av lite sol samtidigt som vi planerar vår semesterresa lite. Jag att jag är lite piggare imorgon och framförallt hoppas jag att vår natthostande son är lite friskare så att han kan bada massor! Vad jag längtar efter att se hur Max kommer att få leka med Theo varje dag en hel vecka och se hans miner på Kolmården med alla djur mm. Han pratar om Kolmården varje dag så han ser verkligen fram mot den här resan. Ha det bra alla!!!



Kommentarer >>
Postat av: Linda

Ni kommer nog ha det jättebra där nere! Hoppas så, Max kommer älska Kolmården! :-)

2010-07-10 @ 21:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0