Mobilproblem

Min nya HTC Desire började ju strula som fan när vi åkte till Norrköping. Typiskt nog då jag skulle använda den som modem till vår bärbara dator men så fort jag använde mobilens GPS eller någon App så startade den om. Ibland var jag tvungen att ta ut batteriet en halvtimme för att få igång den igen mm. Det är inte första gången jag köper hemelektronik som strular minst sagt och tyvärr är det ju så att tekniken går framåt men kanske för fort då det är väldigt vanligt att folk har mer problem med sina tv, dvd, mobiler, tvättmaskiner mm. än för några år sedan.

Nu har jag läst lite på nätet och flera har haft liknande problem med Desiremobilen. Igår provade jag att köra en fabriksåterställning och sedan trotsade jag min armsmärta och låg till klockan 01 inatt och la in alla ca 30 Apps på mobilen igen. Till min stora glädje fungerade mobilen kanon ända tills nu på morgonen då Max skulle få lägga ett Dora Puzzel på mobilen och då dog den igen, grrr.

Måste förmodligen åka in till Mediamarkt med mobilen men vet ju hur det kan bli. De kommer först hävda att de inte känner till att detta problem finns och sedan kommer de skicka mobilen till en verkstad där de om jag har otur inte gör en tillräckligt grundlig kontroll och skickar den tillbaka i samma skick! Dessutom blir jag då utan min smartphone i flera veckor så jag får se hur jag löser detta. Internet är hemelektronikstrulets bästa vän så får läsa på ännu mer om jag kan felsöka lite själv.

Vad gäller mobilen i övrigt så är jag mest nöjd med alla fantastiska Apps man kan ladda hem men har fortfarande svårt att vänja mig med att skriva sms via tangentbordet samt att jag tycker Desiren är lite otymplig att ha med sig. Fördelarna överväger ändå bara jag får den att sluta krascha. Nu ska vi leta på en smartphone till Tina också för hon som älskar att använda Facebook, läsa bloggar mm. måste ju ha en sån nu när hon sitter på ett tåg varje dag tycker jag!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0