Gran Torino

Gran Torino (2008)    + + + +

Igår kväll kikade jag på en film som väntat länge på min digitalbox. Det var filmen Gran Torino som Clint Eastwood har regisserat och även spelar huvudrollen i. Enligt rykten ska det vara Clint Eastwoods sista film och i så fall tycker jag att han avslutar sin karriär på ett fint sätt. Filmen är inte riktigt lika bra som Million Dollar Baby men klart sevärd!

En del kritiker tycker att Clint Eastwood spelar över i rollen som den griniga krigsveteranen som har förlorat sin fru men jag hade inga problem med det. Som jag skrev tidigare i bloggen så har ju Clint Eastwood skapat massor av kanonfilmer de senaste åren och detta var alltså ännu en i raden som jag kan rekommendera ifall ni inte har sett den.


Kommentarer >>
Postat av: Telly

J'ai vu cet film. C'était bon !

Jag såg den filmen!

2010-07-29 @ 17:32:39
Postat av: ullisar

vi tittar i stort sett aldrig på film numera men den här följde med oss hem från video-butiken för några månader sen. på rekommendation från personalen. och jupp, riktigt bra var den! gillar såna där personliga lugna handlingar. action i all ära, men det får jag rätt bra doser av i Kanal 5 ;)

2010-07-30 @ 00:10:07
URL: http://ullrika.se
Postat av: Telly

Du titre du film, j'ai pensé qu'il s'agit d'un film sur les autos. Au lieu, le film est à propos de le racisme.



Filmens titel, tänkte jag att detta är en film om bilar. I stället är den film om rasism.

2010-08-01 @ 20:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0