Storleken har betydelse

Under nästa år har vi tänkt möblera om i vårt vardagsrum vilket innebär att vi kommer att ha ca 4.75m från soffa till tv:n istället för nuvarande 2.75m till vår 40 tums LCD. Detta innebär ju att jag drömmer lite om att köpa en mycket större tv under nästa år om vi får råd eftersom jag ogärna sitter med en 40 tums på långt avstånd nu när man vant sig på ett visst sätt.

Ställer man frågan på Prisjaktforumet om vilken storlek man ska ha på det avståndet så tycker de flesta tv-fanatiker där inne att vi ska satsa på en projektor vilket jag inte vill ha. Jag får förstås kika lite i butikerna men hoppas att det ska räcka med en tv i storleken 50-55 tum för oss utan att det känns mycket mindre än vad vi har nu. Tyvärr så är priserna alltför höga ifall man skulle vilja sikta in sig på en bjässeplasma i storleken 58-60 tum så det känns inte aktuellt.

Som det känns just nu så kommer vi nog vänta ett tag och sen måste jag ju även klura på hur vi ska göra med hemmabiosystemet, kablar mm. Dessutom kanske routern blockeras av betongväggen så vi inte kan koppla upp oss online på PS3 med mera. Ju längre man kan vänta så desto mer tv får man ju för pengarna men så är det förstås alltid. Det kommer aldrig finnas några bra tillfällen att köpa hemelektronik egentligen! Många I-landsproblem i detta inlägg, jag vet!

Här är några intressanta modeller som jag hoppas sjunker lite mer i pris 2010!

Sony Bravia KDL-52W 5500 - ca 17000 kr
Bra populär LCD med nätverksfunktioner, vissa upplever "backlight bleeding"

Samsung LE52 B755 - ca 19000 kr
Bra LCD med nätverksfunktioner och allt det senaste. Bra mediaspelare.

Panasonic Viera TX-P50V10E - ca 18000 kr
Bästa plasman i mellanprisklassen enligt många. Har nätverksfunktioner.

Samsung LE55 B655 - ca 24000 kr
Stor LCD med mediafunktioner. Frågan om 3 tum är värt ca 5000 kr mer.

Kommentarer >>
Postat av: Anna

Jag och Hjalle föll för denna modell just för priset! LG 50PQ2000, 5999:- på Expert.



Så den har vi köpt nu, har fått sjukt bra betyg för pengarna man ger. Hur billig som helst! Väntar hem den imorgon förhoppningsvis.



Vi har den här nåt år och sen blir det en LED-tv när priset sjunkit på dem :)



I och med att vi inte gav mer än 6 pix för den här så ska vi kosta på oss ett nytt hemmabiopaket också :)



Lycka till med köpet!

2010-01-03 @ 11:33:43
URL: http://levinda.se
Postat av: Mattias

Oj oj Anna! Det var ju ett otroligt fynd på en tv som har fått så bra omdömen på t ex Prisjakt!! Du får berätta sen om ni blir nöjd med den men det tror jag säkert!

2010-01-03 @ 18:43:50
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Anna

Hallå!!



Japp Prisjakt är sjukt bra att kolla upp när man vill ha omdöme på prylar, det gjorde vi med tv:n så vi visste om folk va nöjda med den. Och tydligen var de det så vi köpte och fick hem den igår! Både jag och Hjalle är skitnöjda! Klockren tv för löjligt bra pris!!



Ha en trevlig Trettondagsafton förresten :)

2010-01-05 @ 10:56:54
URL: http://levinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0