Ingen final

Sov på soffan inatt dels pga min förkylning och dels för att jag ville kika på Sveriges semifinal i Junior-VM utan att behöva ta hänsyn till Max bredvid mig i sängen. Ställde boxen på inspelning men vaknade vid 4-tiden och började kolla ikapp. Det var en väldigt spännande match men djäklar vad onödigt och surt det känns att Sverige förlorade då de absolut inte var sämre än USA! Nu blev man berövad på drömfinalen som man längtat så mycket efter!

Vad gäller spelarkritik så blev det precis som befarat Skellefteåbackarna som ställde till det bakåt och främst då David Rundblad som under hela turneringen har agerat nonchalant och tävlat i att slå "indianer". Jag gillar Per Mårts men han skulle självklart ha bänkat Rundblad denna match! Av backarna så var Olivier Ekman-Larsson helt suverän som så många gånger tidigare och där har Sverige en underbar världsback framöver.

Framåt tycker jag Brynäskedjan gjorde det bra medan tyvärr vår stjärnor i förstakedjan inte alls kom igång i den här matchen. Tedenby tycker jag alltid är bra men blev ju lidande av att Sverige fick spela sjukt mycket boxplay denna match. Målvakten Markström gjorde sitt enda misstag i hela turneringen mot USA men gjorde också flera bra räddningar och det är helt sjukt att vissa kollegor på jobbet samt idioter på sportforum sågar honom för att inte vara bra när det gäller?

Till sist måste jag få toksåga domarna för de gjorde flera väldigt avgörande misstag åt fel håll för Sveriges del som t ex matchstraffet, den uteblivna straffen eller t ex när de släppte toktrippingen på Rundblad så att man sedan i bytet efter istället fick se USA kvittera!!! Jag brukar tycka att Wikegård är väl gnällig på domarna ibland men denna gång förtjänade de stora motorsågen och jag är så less på internationell hockey där USA/Kanada ständigt får fördelar! Bedrövligt!!!

Tack till småkronorna för härlig hockeyunderhållning trots allt måste jag säga!!!

Kommentarer >>
Postat av: Anna

Haha, du är lika nördig som Hjalle, han var också uppe klockan 03:00 och kollade på matchen ;)



2010-01-04 @ 20:02:39
URL: http://levinda.se
Postat av: Persson

instämmer helt ...........och kan inte fatta att Kruger som var helt dominant när jag såg djurgån - brynäs på hovet knappt märks i ett J-VM



antar att Mårts fick ett dilemma när han hela tiden pratar om att våga och att man måste få göra misstag .... och sen har Rundblad i laget

2010-01-05 @ 01:56:27
Postat av: Mattias

Anna/

Japp, såna är vi vet du!! :)



Persson/

Nä Kruger jobbade bra men var väldigt blek offensivt jämfört med vad man hade trott. Ja Rundblad anamade ju verkligen Mårts mantra om att våga lär man ju säga och jag tror också Mårts fick det dilemmat som du skriver.



Måste få säga att även om jag själv klagade på Rundblad tycker jag det blir djävligt löjligt när folk startar/går med i Facebookgrupper om att man ska bänka Rundblad mm.

2010-01-05 @ 10:15:16
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0