Vad gör Bengt-Åke?

Ibland undrar jag verkligen vad Bengt-Åke Gustafsson sysslar med som förbundskapten för Tre Kronor. Visst fan kan kvällstidningarna vinkla och överdriva rejält ibland i sin kritik men jag tycker att Bengt-Åke precis som Niklas Wikegård påpekat verkar sköta kommunikationen med hockeyspelarna väldigt dåligt! Mats Näslund som är general manager är inte anställd av Tre Kronor förutom under turneringarna tydligen och när man hör intervjuer mm. så verkar det mer som som den gamle storspelaren Näslund mer är nån slags reseledare som får bära väskor och boka hotell mm.

Nu har ledningen i Tre Kronor tydligen mailat 5-6 berörda svenska NHL-spelare som är reserver och dels förstår jag inte varför någon inte ringer dem och dels förstår jag inte varför inte Johan Franzén är med??? Nu blev Tomas Holmström skadad inatt och Fredrik Modin är har tydligen problem med en fot och att Foppa har skadeproblem har ju inte undgått någon. Johan Franzén vore enligt mig en perfekt ersättare till dessa och att ingen i Tre Kronors ledning har tagit kontakt med honom eller Detroits läkare INNAN OS-uttagningen är ju pinsamt! Dessutom är Franzén inte ens med på reservlistan heller vilket ju är rätt sjukt för tänk om han hade börjat spela nu och visat storform!

Apropå OS så får jag lite "panik" då vår älskade men struliga digitalbox just nu känns väldigt ostabil. Den kraschar och beter sig väldigt underligt och när jag väl har fått ordning på allt så dyker det upp nya problem vilket inte är bra då jag förlitar mig mycket på att den kommer hjälpa mig att se allt jag vill se under OS som börjar snart! Det vore ju ingen höjdare minst sagt för mig att t ex spela in en nattmatch med Sverige för att kliva upp vid femtiden och se att inspelningen inte finns, brrrrrrrrr!!! Jag har kollat upp lite med dagislämningar och schemat i OS för Längdskidor, hockey mm. och det känns som om man inte ska behöva missa alltför mycket även om sömnen kommer bli lidande.

Nu vill jag att OS ska börja och just nu längtar jag mest efter hockeyn och Kallas första lopp!

Kommentarer >>
Postat av: Persson

Det här med Franzen och reservlistan kan ju göra en galen

tänk om han skulle göra 2-3 mål på matcherna innan os + att dom ju möter tyskland ,vitryssland 2 första matcherna ...nu är det ju inte alls säkert attt det funkar direkt för honom men att dom innte kontaktat honom ...herreegud !

Nu vet jag vad Näslund gör mellan turneringrna .....läser till Läkare

2010-02-07 @ 11:08:29
Postat av: Roffe

Om allt stämmer det som sägs i tidningarna osv angående allt detta med uttagningen så börjar det likna Kalle Anka tamefan. Hyfsat vad man tappar förtroende för BÅ isåfall. Och vad ska inte dom andra spelarna tycka om allt detta. Om det går åt pipan i OS så blir det iaf lätt och peka ut en syndare :).



Det där med boxen låter inte bra. Kanske har du kört den för hårt för länge :) . Skiter det sig kan du ju alltid se OS på SVT Play. Eller så blir det att leta fram en gammal videobandspelare :)

2010-02-07 @ 22:05:48
Postat av: Mattias

Persson/

Ha ha, ja Näslund är snart inte bara snickare utan även Doktor! Helt sjukt är det alla fall men men



Roffe/

Ja det känns så djävla B-aktigt och ibland får man uppfattningen om att Bengt-Åke är helt vilsen vad gäller NHL som när han menar att han inte ser så mycket matcher men enligt Bjurmans blogg har Bengt-Åke tydligen järnkoll, hmmm. Ja du, jag o Persson verkar överrens alla fall.



Ja med boxen är det lite småpanik för någon på ett forum menar att det säkerligen är nätdelen som är på väg att paja för gott och det finns inga nya Topfieldboxar heller att köpa tror jag som jag ju måste ha för att kunna köra mina specialprogram. Dagens I-landsproblem men förhoppningsvis löser jag det för annars blir det problems för mig :)

2010-02-07 @ 22:59:41
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0