Hemma från Stockholm

Ons-Tors var jag ju i Stockholm på en ny konferens med jobbet där en del av innehållet var sådär men jag fick också lyssna på några väldigt duktiga föreläsare samt att vi fick lite mer klarhet i en del saker om den nya regeringsreformen om Integration som kommer beröra mitt jobb väldigt mycket. Som jag skrivit tidigare har jag massor av synpunkter både på mitt jobb och ämnet Integration men ligger lite lågt om det i bloggen. Det jag kan konstatera är att det är jättebra att Regeringen försöker förbättra Integrationen men att man funderar om de inser hur svårt det är för flertalet dessa att bli jobbklar så snabbt som Regeringen vill med den nya reformen.

På kvällen så träffade jag lite gamla Lillsvedskompisar på O´Learys där vi käkade och drack lite öl. Väldigt roligt att ses igen och jag hoppas vi alla fem som umgås mest i det gänget kan skärpa till oss och ha lite fler träffar framöver än vad vi haft de senaste två åren. Kvällen slutade med att Jocke som också dök upp skjutsade hem grabbarna och sen yrade vi runt med bilen i Stockholm i snöovädret rätt länge innan vi avslutade kvällen på McDonalds vid 01-tiden! Jag trivs verkligen med att vara i Stockholm och kan ibland sakna den tiden då jag hängde mycket "där nere" men Tina och jag brukar ju alla fall semestra lite där på somrarna numera.

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0